Reactualizat la:

Waymo, companie soră cu Goolge, a lansat un serviciu comercial de taxi fără şofer

Waymo, companie soră cu Goolge, a lansat un serviciu comercial de taxi fără şofer
Waymo, companie a conglomeratului Alphabet, care deţine şi Google, a lansat miercuri un serviciu de taxi autonom într-o zonă de aproximativ 160 km în patru suburbii ale oraşului Phoenix – Chandler, Tempe, Mesa şi Gilbert – unde şi-a testat tehnologia începând din 2016.

Rectifica

Un serviciu comercial, care generează încasări, este o etapă importantă, care plasează Waymo înaintea rivalilor americani, în special Cruise Automation al General Motors Co şi Uber Technologies, care încă nu şi-au lansat propriile servicii.

Pentru a utiliza serviciul Waymo, numit Waymo One, pasagerii trebuie să descarce o aplicaţie şi să furnizeze un număr de card de credit, similar cu serviciile Uber şi Lyft. Un şofer uman se află la volan, dar doar pentru a interveni în caz de urgenţă.

Un test efectuat de Reuters a dovedit că există provocări majore, începând cu obstacole tehnice. Un taxi Waymo One, testat săptămâna trecută de Reuters, s-a dovedit a fi lent şi derutant, şi rămâne de văzut dacă va fi folosit în continuare de clienţi, după ce noutatea va fi trecut. Reglementările privind industria sunt un mozaic incoerent şi un obstacol semnificativ în calea expansiunii rapide, comentează agenţia.

Waymo nu spune exact câte dintre maşinile sale se află pe drumurile din Arizona. Compania a precizat că serviciul este limitat iniţial la câteva “sute” de persoane, invitate să se înscrie anul trecut. Preţul este aproximativ acelaşi cu cele ale Uber şi Lyft. Un drum de 15 minute, de 4,8 km, a costat 7,59 dolari, puţin peste suma de 7,22 dolari cerută de Lyft.

Compania a testat maşinile fără şofer timp de un deceniu. Flota sa, care numără acum 600 de vehicule, a înregistrat mai mult de 10 milioane de mile pe drumurile publice din 25 de oraşe americane. Alphabet nu a precizat investiţia totală, însă experţii din industrie cred că este vorba de mai mult de 1 miliard de dolari.

Monetizarea tehnologiei fără şofer a fost lentă. O mână de companii, inclusiv Optimus Ride din Boston, au reuşit să câştige contracte care oferă servicii de acest tip în medii închise, cu viteză redusă, cum ar fi parcuri de afaceri şi comunităţi de pensionari.

Klaus Froehlich, şeful dezvoltării BMW, spune că mişcarea lui Waymo pune presiune pe toţi cei care mizează pe robotaxiuri. “Waymo accelerează acum … pentru că dacă mai aşteaptă doi sau trei ani, vor fi depăşiţi”, a spus Froehlich la show-ul auto de la Los Angeles. “Deci, trebuie să se mişte repede, chiar dacă pentru ei e un lucru destul de riscant”.

Waymo a invitat compania Reuters să meargă într-un Chrysler Pacifica modificat cu tehnologia companiei pe străzile din Chandler, Arizona, un oraş la 35 de kilometri sud-est de Phoenix. Un senzor în formă de cupolă pe maşină a fost indiciul primar că nu era un vehicul obişnuit.

Înăuntru, un şofer de siguranţă stătea la volan şi un reprezentant Waymo pe scaunul pasagerului din faţă. Două ecrane video încorporate în spătarul scaunelor, pentru pasagerii din spate, afişau un salut. Monitoarele au arătat traiectoria maşinii şi conţineau butoane care puteau fi folosite pentru a chema un operator.

Chiar şi în condiţii favorabile, pe străzi nu prea aglomerate, tehnologia Waymo a semănat cu şofer începător, lentă şi timidă.

Vehiculul a fost extrem de atent cu pietonii şi a avut probleme în a le distinge intenţiile. De exemplu, s-a oprit pentru un om care stătea la o trecere de pietoni, vorbind la telefon, deşi era evident că nu va trece strada.

Maşina a încetinit cu mult înainte de semnele de oprire şi a mers ca un melc peste limitatoarele de viteză. Uneori a trecut smuncit de pe o bandă pe alta, în timp ce o voce automată anunţa în difuzoare “stânga” sau “dreapta”, o caracteristică Waymo menită să ajute clienţii să înţeleagă ce face maşina.

Alte manevre au fost mai periculoase, de exemplu trecerea peste trei benzi de circulaţie din sens opus pentru a executa o întoarcere la stânga într-o parcare.

Şoferul nu a atins niciodată volanul în timpul călătoriei. Waymo spune că va elimina în cele din urmă aceşti supraveghetori umani, dar nu a oferit un termen pentru acesta.

Arizona are mai puţine reglementări privind autovehiculele fără şofer decât cele mai multe state americane, un factor major în decizia lui Waymo de a lansa serviciul acolo.

Un proiect de lege care ar accelera utilizarea autoturismelor fără control uman a fost blocat în Senatul Statelor Unite de peste un an. Între timp, nu există reguli privind chestiuni cheie, cum ar fi datele, confidenţialitatea, răspunderea şi securitatea cibernetică.

Sursa: Mediafax



Comentarii 0

Vă mulțumim pentru comentariul dumneavoastra. - comentariul va fi verificat de catre un editor si numai in cazul aprobarii va aparea pe site.

 
1000
/1000 caractere ramase
Mai multe stiri din categoria Mapamond
A murit Grumpy Cat. Cea mai celebră pisică din lume avea 7 ani
Pisica Grumpy Cat, devenită senzație pe internet datorită expresiei "morocănoase" pe care o afișa, a murit la [...] mai multe »
VIDEO LIVE | SpaceX lansează primii 60 de sateliți din rețeaua Starlink
Lansarea primilor 60 de sateliți construiți de compania SpaceX  a fost amânată o zi din cauza vremii nefavorabile. [...] mai multe »
O fată de 16 ani s-a sinucis în urma unui sondaj pe Instagram
Autoritățile din Malaezia au lansat o investigație după ce s-a constatat că o adolescentă și-a luat propria [...] mai multe »
Colibășanu și echipa sa nu au putut avansa spre vârful din Himalaya din cauza vântului. Așteaptă vremea bună
Condiții vitrege pe Himalaya, în această perioadă, când alpinistul timișorean Horia Colibășanu și colegii săi [...] mai multe »
Rata obezității crește mai repede la sat decât la oraș – studiu realizat cu ajutorul specialiștilor din Timișoara
Un studiu la care au lucrat și doctori specialiști din Timișoara relevă faptul că oamenii de la sat se îngrașă [...] mai multe »
Alpinistul timișorean Horia Colibășanu și colegii săi – tot mai sus spre vârful de peste 8.000 de metri din Himalaya
Echipa din care face parte și alpinistul timișorean Horia Colibășanu ajunge tot mai sus în drumul său spre [...] mai multe »
Un uragan se îndreaptă spre muntele unde se află alpinistul timișorean Horia Colibășanu și echipa sa
Horia Colibășanu, Marius Gane și Peter Hamor au depășit jumătatea distanței spre vârful Dhaulagiri (8.167 m) din [...] mai multe »
Un delfin alb, descoperit pe coasta Norvegiei încercând sa spioneze pentru ruși
Un delfin alb, sau beluga, a fost descoperit în Norvegia purtând un echipament special rusesc de spionaj. Experții [...] mai multe »
Imagini șocante! Un elefant, legat cu lanţuri, se prăbuşeşte şi moare în fața mai multor oameni
Un clip filmat în Parcul Naţional Nagarahole din India a îngrozit iubitorii de animale care au avut ocazia să [...] mai multe »
Mai multe din categorie »

Autentificare



Ti-ai uitat parola?
Inregistrare user nou

Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe CAON.ro

Autentificati-va pe CAON.ro:




Ti-ai uitat parola?

Comentati pe CAON.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Inregistrare user nou