Reactualizat la:

Va mai avea Resita Gara de Sud?

Va mai avea Resita Gara de Sud?
REŞIŢA – Chiar dacă în ultimii ani nu s-a dovedit prea rentabilă, Gara de Sud este prinsă într-un amplu proiect de modernizare.

 (3 comentarii)

Rectifica

În ultimele luni, lucrările derulate la Gara Reşiţa Sud au pus pe jar spiritele trecătorilor, care se plângeau că obiectivul va fi distrus. „O vor închide, vom rămâne fără gară!”, spuneau unii reşiţeni, dezamăgiţi de faptul că reşedinţa judeţului va rămâne de căruţă, cu o singură staţie CFR, cu mult în urma altor localităţi. Şi totuşi, Staţia CFR Reşiţa Sud este departe de a se închide. Considerată nerentabilă, ce-i drept, aproape „sărită” din schema celor de la Căi Ferate, gara a primit şansa salvatoare printr-un proiect cu finanţare europeană, care a întins mâna şi altor staţii din ţară.

Iniţiativa a avut ceva întârzieri, iar din cauza unor întârzieri în privinţa diferitelor formalităţi, anvergura planurilor a fost puţin redusă. Chiar şi aşa, staţia propriu-zisă, monument istoric, va fi renovată, iar faţada va fi păstrată, urmând ca la Reşiţa Sud să se vorbească despre un muzeu, despre noi locuri de parcare (în spaţiul dinspre piaţă şi blocurile din zonă), dar şi despre modernizarea construcţiilor principale şi demolarea celor fără utilitate.

Trebuie spus însă că nu toate vechile linii vor fi păstrate, însă cele renovate, cu terasamentul refăcut, vor avea peroane moderne, acoperite, după cum ne-a informat Cristian Velciov, referent de specialitate în cadrul municipalităţii.

Margareta Opriş, arhitectul-şef al urbei, a precizat că s-au făcut controale pentru verificarea stadiului lucrărilor, în legătură cu autorizaţia de construire precizând că aceasta este valabilă până anul viitor, la sfârşitul verii: „Constructorul şi-a amânat începerea, deci nu mai are drept la prelungire, însă autorizaţia este valabilă”.

Trebuie precizat faptul că, în cadrul întâlnirilor dintre reprezentanţii antreprenorului şi cei ai municipalităţii, au fost ridicate şi câteva probleme întâmpinate în implementarea proiectului. Acestea erau legate în principal de traficul pietonal din incinta şantierului, precum şi de necesitatea de a primi aprobările necesare pentru a aduce, prin oraş, materialele necesare cu autovehicule de mare tonaj. În privinţa accesului pietonilor, deşi intenţia iniţială era de a îngrădi perimetrul lucrărilor şi de a pune reşiţenii să ocolească zona prin centru, pentru ca modernizarea să se realizeze nestingherit, municipalitatea preciza că va rămâne fermă pe poziţie, pentru ca oamenii să poată tranzita zona. Lucru care, de altfel, s-a şi întâmplat.

Antoniu Mocanu

Taguri: , , ,


Comentarii 3

Vă mulțumim pentru comentariul dumneavoastra. - comentariul va fi verificat de catre un editor si numai in cazul aprobarii va aparea pe site.

 
1000
/1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor
Mai multe stiri din categoria CAON Stirile judetului Caras-Severin
Templul lui Apollo este pe drumul dintre Caransebeş şi Oţelu Roşu
CARANSEBEŞ - Arheologul Adrian Ardeţ, de la Muzeul Judeţean de Etnografie şi al Regimentului de Graniţă din [...] mai multe »
Şi chinezii vor în România! În drum spre Germania…
GRĂDINARI - O familie de chinezi a ajuns în judeţul nostru după ce a traversat lumea cu avionul, a călătorit cu [...] mai multe »
Şi-au furat singuri tinereţea
BOCŞA - La o vârstă la care mulţi dintre noi încă mai cântam „Floricele pe câmpii“, trei cărăşeni s-au [...] mai multe »
Au confiscat două tone de tutun
MOLDOVA NOUĂ - Performanţa a fost realizată de autorităţi din depozitul dezafectat al unei foste fabrici de [...] mai multe »
Jandarmul care a desenat zâmbetul pe chipul unui copil
REŞIŢA - S-a întâmplat în Reşiţa şi nu contează cum se numeşte jandarmul, contează că mai există oameni [...] mai multe »
Coco Galescu, mesaj dureros după moartea lui Zsolt Török
CARANSEBEȘ - Prieten cu cel care a decedat în urmă cu câteva zile în Munții Făgăraș, renumitul alpinist [...] mai multe »
SANITAS Caraș-Severin propune soluţii pentru impasul financiar al SJU
REŞIŢA - Reprezentanţii sindicatului SANITAS CS s-au adresat instanţei pentru restituirea sumelor neacordate [...] mai multe »
Transport electric, piste de biciclete și trotuare ca-n palmă
CARANSEBEŞ - Asta propun cei care realizează Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al municipiului Caransebeș, ieri [...] mai multe »
Calea ferată Oraviţa-Baziaş împlineşte 165 de ani
REŞIŢA - Este vorba despre primul tronson de cale ferată de pe actualul teritoriu al României, care a fost inaugurat [...] mai multe »
Mai multe din categorie »

Autentificare



Ti-ai uitat parola?
Inregistrare user nou

Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe CAON.ro

Autentificati-va pe CAON.ro:




Ti-ai uitat parola?

Comentati pe CAON.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Inregistrare user nou