Reactualizat la:

Va încurca sau nu noul tramvai?

Va încurca sau nu noul tramvai?
REŞIŢA – Dacă în Govândari, tramvaiele îşi vor croi drum prin spaţiul verde şi parcările de pe Bulevardul Republicii, din Triaj şi până în Muncitoresc – unde vom avea un sens giratoriu –, traseul va urma parcursul vechii linii. Pasajul Nera va fi o surpriză: staţiile vor fi în mijlocul drumului, iar pietonii vor traversa strada peste pod, nu pe sub pasaj, ca astăzi.

 (5 comentarii)

Rectifica

Nu doar la Reşiţa, circulaţia tramvaielor pe linie a pus serioase probleme de trafic, pentru că odată peisajul urban construit, şerpuirea căii de rulare se întrepătrunde uneori prea mult cu celelalte vehicule. La Reşiţa, unde vechiul traseu ne-a dat lecţii severe, municipalitatea a promis un remediu pentru fiecare dintre probleme. Iar primul tronson, care se va deschide în Govândari, pare o promisiune respectată. „În zona Govândari, vom merge în principiu pe spaţiul verde actual, pe care dvs îl vedeţi, de la Intim până la Kaufland. De la Ada spre Kaufland, sunt nişte parcări spic pe care le vom transforma în parcări longitudinale şi atunci ne vom dilata un pic cu spaţiul pentru tramvaie. Şi linia va rămâne înierbată în această zonă. Acolo peroanele vor fi între tramvaie, în spaţiul central al bulevardului, din acest motiv avem uşi pe ambele părţi ale tramvaiului, şi pe stânga, şi pe dreapta. Asta înseamnă că nu vom impieta cu nimic circulaţia auto aşa cum se întâmpla înainte. Când oprea tramvaiul se oprea toată circulaţia, până coborau oamenii din tramvai. Nu, se va coborî între tramvaie şi, după aceea, trecere de pietoni. Asta este în Govândari“, a subliniat primarul Ioan Popa.

Potrivit edilului, în Govândari, proiectul ar rezolva vechile probleme cu tramvaiul. Să sperăm totuşi că nu va curge prea multă apă pe Bârzava până când primul tronson de linie, Kaufland-Triaj, va fi inaugurat.

Ce va fi în restul oraşului?

Primarul Ioan Popa explică: „În Triaj, venim cam pe zona actuală, cu mici modificări. În Luncă la fel, venim cam pe zona actuală. Restul traseului îşi cam păstrează, în linii mari, circulaţia. La Nera vom avea staţie, la fel, cu peron între tramvaie, şi vom abandona pasajul actual pentru că reabilitarea lui constituia o problemă. Şi oricum, mergând în varianta asta de a avea peronul central, nici nu mai e nevoie de el practic. Ar trebui să facem alte penetrări, din centru înspre pasaj“.

Potrivit celor de la Proiecte, străpungerea în mijlocul bulevardului ar costa foarte mulţi bani şi ar pune serioase probleme legate de rezistenţa structurii pasajului. Astfel că, după reintroducerea tramvaiului, circulaţia pietonală se va face pe sus, şi nu pe jos, ca acum.

Şeful administrativului reşiţean a făcut şi câteva precizări vizavi de noul sistem de semaforizare ce se va impune: „Un alt aspect este că vom avea, probabil, un sistem de management al traficului foarte inteligent, prin care vom da prioritate tramvaielor, unde se vor întâmpla nişte lucruri pe un sistem de automatizări astfel încât atunci când vine tramvaiul să intre semafoarele pe verde la tramvaie, pe roşu la pietoni, să optimizăm traficul, circulaţia în oraş“.

Şi aşa cum deja se bănuia, fiind vorba despre garnituri bidirecţionale, „la Kaufland, tramvaiul nu mai întoarce ca în trecut, nu mai are buclă de întoarcere. De asta avem comandă pe ambele părţi ale tramvaiului. Merge pe macaz, intră în staţie, chiar în intersecţie, se mută vatmanul în partea cealaltă, şi continuă pe cealaltă linie. Acelaşi lucru se va întâmpla şi în Muncitoresc, unde, în Piaţa Republicii, va apărea şi un sens giratoriu. Unde acum este semaforizarea şi centrul intersecţiei va apărea un sens giratoriu care va fi după staţia de întoarcere a tramvaiului. (…) Tot în Piaţa Republicii va fi o uşoară deviere de la axul central al traseului rutier“, a mai precizat edilul.

Antoniu Mocanu



Comentarii 5

Vă mulțumim pentru comentariul dumneavoastra. - comentariul va fi verificat de catre un editor si numai in cazul aprobarii va aparea pe site.

 
1000
/1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor
Mai multe stiri din categoria CAON Stirile judetului Caras-Severin
Banii europeni, tentaţie şi necesitate
CARAŞ-SEVERIN - Gradul de absorbţie al Caraş-Severinului este de peste 50 la sută în actualul ciclu financiar 2014 [...] mai multe »
Cinci noi staţii de reîncărcare la Reșița
REŞIŢA - Administraţia Fondului de Mediu a anunţat fiinanţarea a încă cinci staţii de reîncărcare, la [...] mai multe »
La UCMR, proprietarul este o căsuță poștală!
REȘIȚA - O spune președintele Patronatului Român, filiala Caraș-Severin, Dumtru Micu, care întreabă de ce, de 10 [...] mai multe »
Și totuși mai există speranță pentru Vila Elisabeta
BĂILE HERCULANE - După Școala Pittner din Reșița, un alt important imobil de patrimoniu al județului ar putea fi [...] mai multe »
Nicolae Ciurică – Un sfânt fără aureolă, la Caransebeş
CARANSEBEȘ - Muzeul Judeţean de Etnografie şi al Regimentului de Graniţă Caransebeş, cu sprijinul Consiliului [...] mai multe »
Ministrul de Interne, desemnat de studenţii de la Academie „cel mai cool ministru“
CARAȘ-SEVERIN - Marcel Vela a participat la Balul bobocilor studenţilor „Academiei Al. Ioan Cuza“, unde a ţinut [...] mai multe »
Să-ți bei cafeaua pe funicular? Momentan doar în filme
REȘIȚA - Au apărut și imagini despre cum ar arăta funicularul de deasupra Reșiței, în cazul în care [...] mai multe »
Tot mai aproape de sfârşitul călătoriilor pe Semmering
CARAŞ-SEVERIN - Doar până în 14 decembrie 2019 mai circulă trenul zilnic pe ruta Oraviţa – Anina, o cursă pe [...] mai multe »
Liberalii îl contrazic pe Borcean la capitolul FDI
CARANSEBEŞ - Și spun că lista prezentată de edil cu un proiect pe Fondul de Dezvoltare și Investiții, de [...] mai multe »
Mai multe din categorie »

Autentificare



Ti-ai uitat parola?
Inregistrare user nou

Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe CAON.ro

Autentificati-va pe CAON.ro:




Ti-ai uitat parola?

Comentati pe CAON.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Inregistrare user nou