Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Tot mai mulţi străini postează pe site-urile de profil impresii de călătorie şi sfaturi pentru vacanţe la noi. Aceştia adaugă poze şi comentarii măgulitoare pentru turismul nostru, dar, singura parte care umbreşte oarecum ideea de promovare a României (şi a altor ţări europene) este dată de numele site-ului cel mai vizitat în acest sens: www.dangerous-business.com (afacere periculoasă).

Departe de a arăta pericolul unei vacanţe în România, impresiile sunt bine structurate şi conţin chiar îndemnuri, clasificate pe titluri: la capitolul „De ce ar trebui să călătoriţi în România chiar acum“, subtitlurile sunt răspunsuri care reprezintă cea mai bună promovare: e ieftin, e frumos, e relativ uşor de străbătut, toată lumea vorbeşte engleza, încă nu e aglomerat (de turişti), supravieţuiesc tradiţiile, e pregătită pentru turism.

De la prinţul Charles şi până la simplul călător străin care laudă resursele pe care România le are în domeniu, nu putem avea decât de câştigat. Ce-i drept, suntem depunctaţi la infrastructură şi la legăturile dintre mijloacele de transport în comun, dar suntem lăudaţi pentru ospitalitate şi modul plăcut în care se pare că ne primim turiştii străini. Dar, aşa cum a intrat deja în vocabularul utilizatorilor de www… „Netul e pentru oricine“!

Flavius Rotariu