CARAŞ-SEVERIN – Operatorul regional privat a întrerupt circulaţia trenurilor pe acest traseu de la 1 aprilie. Nu e păcăleală, de ieri, nu mai circulă nici un tren, asta din cauză că pentru operatorul privat nu era deloc profitabil, întrucât erau prea puţini pasageri.
Cu prilejul vizitei în zona Oraviţa a ministrului Transporturilor, reprezentantului Guvernului i s-a solicitat în cadrul conferinţei de presă un răspuns referitor la acest subiect: „Am aflat şi eu, destul de târziu, de la domnul director regional, că nu va mai opera operatorul privat, de care sunt foarte dezamăgit, pentru că a anunţat într-un timp foarte scurt CFR Călători că nu va mai opera, a spus Răzvan Cuc. O astfel de măsură trebuia anunţată cu două luni înainte să se ia o astfel de hotărâre, ca să putem pregăti operatorul naţional. Vom încerca să găsim o altă soluţie alternativă“.
De asemenea, Cuc a spus că va solicita operatorului privat să-i pună la dispoziţie numărul exact al călătorilor pe traseu, susţinând că era imposibil să funcţioneze pe pierdere, având subvenţii de stat: „O să am o discuţie cu Autoritatea de Reformă Feroviară să văd şi eu exact, să verific câţi pasageri a declarat acest operator că mergeau cu trenul, să vedem cât a fost şi el de onest în relaţia cu ministerul“.
Răzvan Cuc a mai subliniat că operatorul privat regional nu a funcţionat pe pierdere, ci pe subvenţii de la bugetul de stat: „Şmecheri de genul ăsta care la un moment dat operează, câştigă nişte bani şi după aceea se gândesc ei să pună într-un fel presiune pe CFR şi, implicit, şi pe minister, o să se termine“. El a precizat că cel târziu în cinci zile, de la 1 aprilie într-o săptămână, CFR Călători va intra în activitate pe acest traseu, pentru a asigura transportul feroviar pentru persoanele care circulă între Oraviţa şi Berzovia.