Caraş-Severin, Romania

Zvonul potrivit căruia de la 1 iunie se va pune punct circulaţiei tramvaielor, i-a speriat pe mulţi. Potrivit directorului Prescom, Gheorghe Marchiş, lucrurile stau departe de aşa ceva. Chiar dacă transportatorul este în insolvenţă, spune Marchiş, municipalitatea nu poate renunţa la tramvaie, pentru că are datorii faţă de Prescom încă de anul trecut şi nu poate face achiziţii.

De la bun început, reprezentanţii municipalităţii s-au declarat pentru atribuirea tuturor serviciilor prestate de Prescom la pachet, pentru că toţi ofertanţii de până acum s-au arătat interesaţi fie de transport, fie de salubritate, niciunul de cimitire sau de toate la un loc. Şi dacă soarta salubrităţii şi a cimitirelor va fi dată în mâinile austriecilor de la 1 iunie, de la aceeaşi dată, transportul va fi dat nemţilor. Trebuie spus că, potrivit lui Mihai Stepanescu, primarul Reşiţei, firmele sunt membrele unui consorţiu, iar noul transportator va prelua atât vechile garnituri de tramvaie, cât şi autobuzele noi, aduse de municipalitate, la care se vor adăuga autobuzele pe care le va aduce operatorul. Şi va prelua personalul actual.

Cât despre datoriile pe care le-ar avea primăria la Prescom, Mihai Stepanescu a precizat că acestea nu există, pentru că „anul trecut am plătit dublul facturilor“, la care, potrivit edilului, se adaugă tot felul de subvenţii şi abonamente, inclusiv o nouă subvenţie, introdusă la începutul lui 2010, de 1,3 miliarde de lei vechi lunar, care uneori ajunge să fie de cinci miliarde. „În 10 mai voi semna un ordin de plată de 1,5 miliarde, trei miliarde până la sfârşitul lunii, şi poate-i dăm patru miliarde în loc de trei“.

Antoniu Mocanu