CARAŞ-SEVERIN – Doar până în 14 decembrie 2019 mai circulă trenul zilnic pe ruta Oraviţa – Anina, o cursă pe zi, după această dată mai existând doar zece la sută şanse să nu se închidă.
Oamenii au început să fie îngrijoraţi de soarta Semmeringului, în condiţiile în care din cauza nerentabilităţii cursei, până la primăvară este posibil să nu se mai mai circule pe această rută istorică. Dacă rezervările pentru varianta efectuării cursei ca tren turistic sunt prea puţine, se iau în calcul şi condiţiile meteo, iar cursa să fie anulată, chiar să nu se mai circule timp de trei sau patru luni, în acest timp infrastructura, şi-aşa fragilă, chiar trenul, respectiv vagoanele, locomotivele, să se deterioreze şi să nu mai fie funcţionale.
Nici fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, nu a pus umărul la găsirea unei soluţii în acest sens, deşi i-a fost adresată încă din primăvară această doleanţă, care chiar nu e un moft al bănăţenilor. Cuc a pasat problema cu uşurinţă celor din subordine şi atât. Prin urmare, fiindcă ne mai desparte doar o lună de momentul critic, am solicitat un răspuns vizavi de soarta acestei curse pe linia CF Oraviţa – Anina de la CFR Călători.
Răspunsul are acelaşi argument sec, acela al nerentabilităţii cursei: „În conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, secţia de circulaţie Oraviţa – Anina este parte a infrastructurii neinteroperabile, ne răspunde printr-o adresă Florin Blăgăilă, directorul Serviciului Suport Afaceri şi Managementul Performanţei – Compartiment Planificare şi Modelare Transport din cadrul SNTFC CFR Călători- Sucursala Regională de Transport Feroviar de Călători Timişoara. Trenurile de pe ruta Oraviţa – Anina, la actuala ediţie de mers, circulă conform mersului trenurilor valabil în perioada 9 decembrie 2018 – 14 decembrie 2019. Conform acestuia, începând din data de 1 noiembrie 2019, pe relaţia Anina – Oraviţa circulă trenul 9694 cu plecare la 13.30, în locul trenului 9696 cu plecare la 14.40. Această proiecţie a fost făcută ca urmare a reducerii substanţiale a traficului de călători după data de 1 noiembrie, cu impact asupra eficienţei acestor trenuri, nemaifiind oportună staţionarea în staţia Anina, între trenurile de dus şi întors. S-a avut în vedere faptul că segmentul de călători dedicat acestor trenuri are un caracter turistic, perioada cu afluenţă de călători fiind intervalul 1 aprilie – 31 octombrie“.
Ce se va întâmpla după intrarea în vigoare a noului mers al trenurilor, nu ştim, dar sunt puţine şanse, probabil zece la sută, să rămână cursa zilnică.
Alexandra Gorghiu