Reactualizat la:

STIL DE VIAȚĂ. Adela Ciolocoi, nutriționist, dietetician: Diversitate alimentară, în perioada Postului

STIL DE VIAȚĂ. Adela Ciolocoi, nutriționist, dietetician: Diversitate alimentară, în perioada Postului
În perioada Postului, regulile sunt simple: excludem carnea, produsele pe bază de lapte și ouăle.

Rectifica

Acest lucru nu înseamnă că, odată ce renunțăm la produsele de origine animală, vom consuma alimente de post, dar de slabă calitate nutrițională. În Post, meniurile noastre se bazează pe carbohidrați simpli, care ne aduc multe calorii, dulciuri multe, vegetale puține, grăsimi nesănătoase. Din acest motiv ne îngrășăm în Post. Dacă dimineața avem pâine cu margarină și gem, la gustare luăm niște dulciuri de post, iar la prânz și la cină consumăm cartofi, poate și pâine lângă, rezultatul nu poate fi decât creșterea ponderală. Sunt, din fericire, mult mai multe variante pentru diversificarea alimentației în această perioadă:

1.Sursă de proteină vegetală: quinoa, ciupercile, leguminoasele (fasole, mazăre, năut, linte), fructele oleaginoase (nuci, caju, migdale) sau pudrele proteice vegane, spirulina și chlorella. Soia (mai ales snițele de soia, pateul de soia din comerț) este un aliment pe care, personal, nu îl agreez, putând fi modificat genetic.

2.Sursă de grăsimi vegetale: fructele oleaginoase, semințele (in, susan, floarea-soarelui, dovleac, pin, chia, cânepă), avocado, pateurile din semințe, untul de arahide, uleiul de măsline extravirgin presat la rece, de cânepă sau de dovleac.

3. Sursă de carbohidrați: cereale integrale neprelucrate (mei, hrișcă, ovăz), semințe de mei și de hrișcă, amaranth, quinoa, leguminoase (năut, linte,fasole, mazăre, legume verzi, fructe (proaspete sau congelate), orez brun/integral, cartof dulce.

Între mese, în locul dulciurilor, putem opta pentru fructele proaspete sau fructele deshidratate, 2-3 pătrățele de ciocolată amăruie sau ne putem prepara acasă dulciuri sănătoase, mere coapte cu scorțișoară sau dovleac copt.

Evitați, pe cât posibil, produsele de patiserie, dulciurile, sucurile cu zahăr, cremele și margarinele cu grăsimi hidrogenate, cremvurștii și șnițelele de soia, cartofii prăjiți și prăjelile, produse de post pline de aditivi, chimicale, grăsimi nesănătoase. Evitați alimentele ultraprocesate și precauție la consumul excesiv de produse făinoase și cu amidon (pâine, paste, cartofi), aceste alimente, fiind calorice, favorizează îngrășarea.

Taguri: , ,


Comentarii 0

Vă mulțumim pentru comentariul dumneavoastra. - comentariul va fi verificat de catre un editor si numai in cazul aprobarii va aparea pe site.

 
1000
/1000 caractere ramase
Mai multe stiri din categoria ARADON opinii
STIL DE VIAŢĂ. Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Apa, un nutrient esențial sănătății
Poate cel mai important aspect, dar căruia nu îi acordăm importanța cuvenită - fie că vorbim despre prevenția [...] mai multe »
Sfaturile lui Reli. Trăiți emoția sărbătorilor ce se apropie
Undrea, este numită în calendarul popular luna Decembrie. Conform tradiției populare și religioase, este printre [...] mai multe »
DE-ALE SUFLETULUI. Gabriella Gujdár, psiholog clinician: Depresia, suferința trăită în izolare
Nu pot trece fără cuvinte peste cazul tinerei mame care s-a aruncat zilele trecute în Mureș, agățându-se cu o [...] mai multe »
STIL DE VIAŢĂ. Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Nutrienții sănătoși din semințele de cânepă
Semințele de cânepă se încadrează în categoria nucilor sau a fructelor oleaginoase și pot fi consumate ca atare [...] mai multe »
Sfaturile lui Reli. Să ne menţinem tineri fizic şi sufleteşte
De aproape cinci ani „senioarele” practică exerciţii fizice moderate zilnic și se simt din ce în ce mai bine. [...] mai multe »
DE-ALE SUFLETULUI. Gabriella Gujdár, psiholog clinician: Luna cadourilor… (ne)condiționate
Vi s-a întâmplat vreodată să pasați o cerere cu privire la comportamentul copilului vostru în cârca lui Moș [...] mai multe »
STIL DE VIAŢĂ. Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Starea de bine vine (și) din farfurie
  O dietă echilibrată este factorul crucial în menținerea sănătății. Alimentele reprezintă [...] mai multe »
Sfaturile lui Reli. Noiembrie, luna deschiderii sufletești
Noiembrie? Nu se poate! Cu viorele înflorite prin parcuri, trandafiri ce-și îndreaptă petalele spre soare cu aer de [...] mai multe »
DE-ALE SUFLETULUI. Gabriella Gujdár, psiholog clinician: Curiozitatea autentică este un instrument magic
Am promis data trecută că vă voi oferi niște idei despre cum să încercați să vă apropiați de adolescenții din [...] mai multe »
Mai multe din categorie »

Autentificare



Ti-ai uitat parola?
Inregistrare user nou

Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe CAON.ro

Autentificati-va pe CAON.ro:




Ti-ai uitat parola?

Comentati pe CAON.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Inregistrare user nou