REŞIŢA – Luni, 21 ianuarie, a fost pusă piatra de temelie a proiectului aparţinând companiei reşiţene VeloCity.A curs ceva apă pe Bârzava de când se anunţa realizarea SportCity, una dintre primele investiţii din „Nova Ţerova“, aşa cum a fost numit, în faşă, Parcul Industrial reşiţean. După câteva dialoguri paralele între administraţia municipală şi investitori, iată că luni, 21 ianuarie, s-a pus „piatra de temelie“ a proiectului. „VeloCity a început, luni, lucrările pentru realizarea studiului geotehnic al celor cinci ha de teren din «Zona Industrială Aglomerator – Valea Ţerovei», concesionate de la Primăria municipiului Reşiţa în vederea realizării proiectului SportCity. Studiul este necesar readaptării proiectului la condiţiile reale din teren, existând o serioasă preocupare în legătură cu structura solului, implicit cu posibilitatea amplasării, în acest loc, a unor construcţii industriale solide“, se arată într-un comunicat remis redacţiei.
Pe scurt, istoricul amânărilor realizării SportCity au plecat de la amplasamentul din Parcul Industrial. Iniţial a fost acordată o parcelă prea mică pentru proiectul care urma să fie realizat, aşa că a mai fost dată încă una, alăturat, cu precizarea că acestea vor alcătui un tot unitar. Numai că, după ce a fost realizat primul proiect pe hârtie, cei de la VeloCity s-au trezit cu un drum care desparte cele două parcele iniţiale, şi deci şi viitoarele construcţii. Municipalitatea nu putea renunţa la drum, pentru că era cuprins în proiectul Parcului Industrial, pentru care s-au încasat deja bani europeni, iar cei de la VeloCity, care-şi doreau unificarea celor două parcele, n-au avut altă posibilitate decât să refacă proiectul. Altă întârziere, alte costuri. Halele au fost structurate altfel, iar muncitorii vor putea circula dintr-o parte în alta pe o pasarelă, realizată peste drumul dintre cele două parcele.
Toate bune şi frumoase până la preluarea fizică a terenului. Abia atunci s-a constatat că structura solului nu este una dintre cele mai potrivite pentru a susţine construcţiile care urmează să fie realizate acolo. Şi uite-aşa, altă întârziere şi alte cheltuieli pentru stabilizarea terenului.
Până una, alta, reşiţenii pot răsufla uşuraţi că, în sfârşit, lucrările au debutat. „Proiectul SportCity presupune construirea unei fabrici complexe de echipament sportiv, respectiv biciclete, echipament pentru golf, echipament pentru fitness, incluzând secţii de sudare a cadrelor, debitări şi prelucrări mecanice, sablare şi vopsire, asamblare şi manipulare, logistică şi tratare a deşeurilor. În complexul de hale cu o suprafață totală de 30.000 mp îşi vor desfăşura activitatea până la 900 de angajaţi, valoarea totală a investiţiei urmând să se ridice la 17 milioane euro“, se mai arată în documentul citat.
Înfiinţată în aprilie 2008, VeloCity rămâne alături de puţinele companii care contează pentru peisajul industrial reşiţean. Potrivit comunicatului remis redacţiei, „pentru infrastructura şi tehnologia fabricii de biciclete s-au investit până în prezent 5,4 milioane euro, VeloCity devenind cel mai mare producător naţional de biciclete şi unul dintre cei mai mari din Europa. La VeloCity îşi desfăşoară activitatea 310 angajaţi, fabrica având o capacitate de producţie de 400.000 de unităţi pe an. De la înfiinţare şi până în prezent, VeloCity a produs 940.000 de biciclete şi a plătit, la bugetele locale şi centrale, impozite în valoare de 2,4 milioane de euro“.
Antoniu Mocanu