Reactualizat la:

Solutii pentru Semmering-ul banatean

Solutii pentru Semmering-ul banatean
CARAŞ-SEVERIN – Un grup de iniţiativă pentru reabilitarea economică a zonei Anina-Oraviţa prin redefinirea căii ferate ce uneşte cele două localităţi a prezentat, marţi, proiectul etapizat al acţiunilor ce vor urma. Conferinţa de presă a fost susţinută de N. D. Vlădulescu (directorul Teatrului de Vest), Marian Apostol (preşedintel Cartel Alfa Caraş-Severin), Gheorghe Românu (edilul şef al Aninei) şi Dumitru Ţeicu (directorul Muzeului Banatului Montan).

 (1 comentariu)

Rectifica

„De fapt, noi suntem cetăţeni, nu neapărat reprezentanţi ai unor instituţii. Chiar dacă dorim să atingem ţelurile propuse în proiect şi prin sprijin politic şi mai ales administrativ, noi dorim revitalizarea Aninei şi Oraviţei ca demers al societăţii civile, care va fi invitată ulterior pentru o strângere de semnături în favoarea obiectivelor amintite”, a precizat Nicolae Dumitru Vlădulescu, liderul echipei de iniţiativă. În fapt, s-a vorbit despre reabilitarea şi sustenabilitatea din punct de vedere economic a căii ferate Anina – Oraviţa, din punct de vedere al industriei odată cu lansarea unei strategii pentru turism.

Ideea proiectului de lobby a venit, potrivit iniţiatorilor, de la scrisori de intenţie ale unui investitor străin care doreşte să producă peleţi şi pe care intenţionează să-i transporte pe linia ferată amintită.

„Este vorba despre 120.000 – 160.000 de tone anual, ce ar putea fi transportate astfel. Din 2006 nu au mai fost investiţi bani în reabilitarea infrastructurii feroviare şi au expirat expertizele pentru anumite segmente. Investitorul ar dori să transporte către partea de sud a Europei şi, doar din această investiţie, linia ferată ar putea să se autosusţină ca finanţare. Este trecută pe lista monumentelor istorice şi va trebui să marşăm pe o strategie în turism. Mai mult, ar putea intra pe strategia Dunării”, a amintit Gheorghe Românu, primarul Aninei.

Acesta a amintit însă că, adresele trimise anterior forurilor superioare, Ministerului Transporturilor şi SNCFR, au primit răspunsuri ambigue. „Această linie ferată este vitală pentru promovarea turismului în zonă. Menţinerea în stare de funcţionare, în paralel cu amenajarea muzeelor miniere şi cu dezvoltarea unor activităţi economice care implică şi transportul materiei prime şi a produselor realizate pe calea ferată, ar crea contextul favorabil dezvoltării rapide a turismului. Dezvoltarea investiţiilor este condiţionată de garanţii privind menţinerea în funcţiune a liniei Oraviţa-Anina“, a mai precizat Marian Apostol.

Flavius Rotariu



Comentarii 1

Vă mulțumim pentru comentariul dumneavoastra. - comentariul va fi verificat de catre un editor si numai in cazul aprobarii va aparea pe site.

 
1000
/1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor
Mai multe stiri din categoria CAON Stirile judetului Caras-Severin
Templul lui Apollo este pe drumul dintre Caransebeş şi Oţelu Roşu
CARANSEBEŞ - Arheologul Adrian Ardeţ, de la Muzeul Judeţean de Etnografie şi al Regimentului de Graniţă din [...] mai multe »
Şi chinezii vor în România! În drum spre Germania…
GRĂDINARI - O familie de chinezi a ajuns în judeţul nostru după ce a traversat lumea cu avionul, a călătorit cu [...] mai multe »
Şi-au furat singuri tinereţea
BOCŞA - La o vârstă la care mulţi dintre noi încă mai cântam „Floricele pe câmpii“, trei cărăşeni s-au [...] mai multe »
Au confiscat două tone de tutun
MOLDOVA NOUĂ - Performanţa a fost realizată de autorităţi din depozitul dezafectat al unei foste fabrici de [...] mai multe »
Jandarmul care a desenat zâmbetul pe chipul unui copil
REŞIŢA - S-a întâmplat în Reşiţa şi nu contează cum se numeşte jandarmul, contează că mai există oameni [...] mai multe »
Coco Galescu, mesaj dureros după moartea lui Zsolt Török
CARANSEBEȘ - Prieten cu cel care a decedat în urmă cu câteva zile în Munții Făgăraș, renumitul alpinist [...] mai multe »
SANITAS Caraș-Severin propune soluţii pentru impasul financiar al SJU
REŞIŢA - Reprezentanţii sindicatului SANITAS CS s-au adresat instanţei pentru restituirea sumelor neacordate [...] mai multe »
Transport electric, piste de biciclete și trotuare ca-n palmă
CARANSEBEŞ - Asta propun cei care realizează Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al municipiului Caransebeș, ieri [...] mai multe »
Calea ferată Oraviţa-Baziaş împlineşte 165 de ani
REŞIŢA - Este vorba despre primul tronson de cale ferată de pe actualul teritoriu al României, care a fost inaugurat [...] mai multe »
Mai multe din categorie »

Autentificare



Ti-ai uitat parola?
Inregistrare user nou

Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe CAON.ro

Autentificati-va pe CAON.ro:




Ti-ai uitat parola?

Comentati pe CAON.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Inregistrare user nou