CARAŞ-SEVERIN – Secţiile de drumuri naţionale speră ca iarna ce vine să nu aducă fenomene extreme.
SDN Caransebeș și Orșova au anunţat că sunt pregătite pentru a înfrunta iarna 2016 – 2017, asigurând condiții corespunzătoare pentru circulația rutieră. „Considerăm că, exceptând poate anumite perioade cu fenomene extreme, numărul total de 30 de utilaje cu lamă și răspânditor, suplinite de 16 auto-utilaje grele, organizate pe baze de deszăpezire și puncte de sprijin, pot asigura condiții corespunzătoare pentru circulația rutieră pe întreaga rețea de drumuri naționale din raza noastră de competență”, a declarat ing. Ioan Boba, șeful Secției de Drumuri Naționale Caransebeș.
Întrebat de prefectul Florenţa Albu ce se poate întâmpla în cazul fenomenelor amintite – în caz de cod portocaliu sau roşu – Boba a explicat că „pot fi sincope cu blocaje de una – două ore sau circulaţie pe strat de zăpadă. Când ninge încontinuu nu poţi să ţii drumul la negru“… Același lucru l-a susținut și ing. Ion Cunicel, șeful Secției Drumuri Naționale Orșova. Acolo sunt pregătite 31 de utilaje multifuncționale cu lamă și răspânditor, suplinite de alte 29 de autoutilaje grele.
În ședința Colegiului Prefectural de joi a fost aprobat și Planul operativ de acțiune pe timpul iernii 2016 – 2017, pe rețelele de drumuri naționale din județ, care sunt administrate de Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara, prin Secțiile de Drumuri Naționale Caransebeș și Orșova. Astfel, cele două secții vor asigura materialele antiderapante, carburanții și utilajele și vor informa cu operativitate dispeceratul ISU Semenic asupra eventualelor situații deosebite generate de fenomenele meteorologice, măsurile întreprinse și mijloacele tehnice folosite în cazul producerii unor asemenea situații.
Secţia Caransebeş a asigurat un stoc de peste 1.900 de tone de sare din cele 4.426 prevăzute în plan, integral stocul de nisip şi aproape jumătate din necesarul prevăzut de clorură de calciu. Secţia Orşova are pe stoc 1.263,93 de tone de sare din necesarul de 5.972, integral cel de nisip şi 5,4 tone de clorură de calciu din planul de 40. Pe raza administrată de SDN Caransebeş au fost amenajate şase baze de intervenţie şi trei puncte de sprijin, iar pe cea a SDN Orşova – şapte baze. Planul operativ pentru această iarnă aminteşte că, pentru drumurile clasificate cu nivelul I de viabilitate, timpii maximi de intervenţie sunt de trei ore de la semnalarea fenomenului (la răspândirea pentru combaterea poleiului şi înzăpezirii), opt ore după încetarea viscolului pentru deszăpezirea drumului pe minim o bandă de circulaţie şi 24 de ore pentru toată partea carosabilă. Pentru toate celelalte nivele de viabilitate, timpii cresc semnificativ.