Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Conducerea VeloCity a ţinut luni o conferinţă de presă cu prilejul aniversării a trei ani de când la Reşiţa s-a produs prima bicicletă.

Vechea cetate de foc a Banatului Montan, cândva unul dintre cele mai importante centre industriale din ţară, a ajuns un simplu capăt de drum. Şi totuşi, în vreme ce toată lumea vorbeşte despre o Reşiţă muribundă, urbea bârzăveană începe să renască pe un alt făgaş al industriei, pavat cândva cu succesul producţiei de motoare navale, decăzut apoi în producţia de autobuze, pentru ca o nouă poartă să fie deschisă de biciclete. Nu este însă o glumă!

Conducerea VeloCity a ţinut luni o conferinţă de presă cu prilejul aniversării a trei ani de când la Reşiţa s-a produs prima bicicletă. Deşi societatea e încă la început de drum, având doar 250 de angajaţi, intenţiile de dezvoltare sunt mari. Deja i s-a aprobat concesionarea unei suprafeţe de cinci hectare în Parcul Industrial de pe Valea Ţerovei, unde se va realiza, în aproximativ doi ani, o investiţie de circa nouă milioane de euro pentru spaţii şi echipamente de producţie, atât pentru biciclete, cât şi pentru alte articole sportive, de la crose de golf, la echipamente de fitness.

Potrivit producătorului reşiţean, investiţia va fi realizată treptat, urmând ca noile spaţii să fie deservite de alţi 450 de angajaţi. Conducerea VeloCity a afirmat că, în aceşti trei ani, şi-a atins unul dintre obiectivele majore, şi anume să ajungă principalul producător de biciclete de pe piaţa românească, intenţionând să ajungă, în următorii cinci ani, unul important pe piaţa europeană. Anul ce vine deschide drumul spre bicicleta cu numărul un milion, asamblată la Reşiţa, fiind deja contractată, pentru 2012, livrarea unui număr de 420.000 de unităţi spre partenerul francez strategic.

Antoniu Mocanu