Caraş-Severin, Romania

ORAVIŢA – Cei care circulă pe DN 57 în zona Oraviţei au remarcat că în timp ce ritmul de execuţie a lucrărilor rămâne destul de lent, cel al postărilor pe rețelele de socializare creşte.

După ce a anunţat la sfârşitul lunii august finalizarea lucrărilor de reciclare în situ derulate în regie proprie pe DN 57, km170+800-171+500, între Grădinari și Comorâște, DRDP Timişoara a accelerat ritmul postărilor pe pagina oficială de Facebook pentru a anunţa, aproape zilnic, în ce stadiu se află lucrările de aşternere a mixturii asfaltice pe sectorul Oraviţa – Greoni. Despre aceste lucrări, executate în regie proprie de Secţia Producţie Lucrări Drumuri din cadrul DRDP Timişoara, am consemnat în cotidianul nostru destul de frecvent, asta graţie informărilor periodice făcute pentru utilizatorii infrastructurii rutiere.

Reparaţiile au început în primăvară, după prima vizită a ministrului Cuc în zonă, atunci, reprezentantul Guvernului estimând că lucrările în zonă ar trebui finalizate până la sfârşitul anului. Un utilizator comenta la un moment dat că săptămâni la rând nu a văzut nici un muncitor pe DN 57, doar patru kilometri fiind făcuţi timp de patru luni. La sfârşitul lunii august ministrul a fost din nou în zonă, însoţit de directorul DRDP Timişoara, Cristian Ilie Ispravnic care, referindu-se la lucrările de reparaţii pe DN 57 în sectorul de drum Oraviţa-Moraviţa sau la aşternerea covorului asfaltic pe DN 57A în zona Pojejena-Socol, a specificat complexitatea acestor lucrări, ritmul de execuţie fiind mai lent decât la un covor asfaltic simplu, însă e garantat calitativ. Altfel spus, încet dar sigur sau mai puţin şi mai bine.

Oamenii însă nu mai au răbdare, vor să vadă odată drumul terminat, să poată circula în siguranţă în zona Oraviţei. Iritarea lor vine şi pe fondul accelerării mai degrabă a ritmului postărilor online prin care vor să-i asigure pe oameni că se munceşte la drum, nu se stă. Cineva chiar comenta că DRDP „toarnă mai multe postări decât covor asfaltic“, sau că nici până la primăvară n-o să fie gata lucrările, în fiecare zi sau la două zile, fiind postat acelaşi anunţ cu alte poze similare prin care utilizatorii sunt informaţi că Secţia Producţie Lucrări Drumuri din cadrul DRDP continuă, în regie proprie, lucrările de reparaţii pe DN 57, fie pe sectorul Oraviţa – Greoni, fie Greoni – Grădinari. Asta într-un ritm de patru ore pe zi. Din cea mai recentă postare am aflat că lucrările se fac pe suprafeţe întinse, însă cineva remarca ironic că din luna mai până în septembrie DRDP Timişoara nu a reuşit să facă 10 km de drum, cât este distanţa dintre Oraviţa şi Greoni, în timp ce alţii fac 100 de km de autostradă într-un interval similar.

Alexandra Gorghiu

FOTO: DRDP Timișoara