REŞIŢA – Asta spun reprezentanţii municipalităţii despre drumurile proaspăt modernizate, care au fost deja sparte.Mai mulţi reşiţeni s-au adresat redacţiei JCS pentru a sesiza faptul că în diferite zone ale municipiului, străzile au fost sparte chiar şi în zonele unde au fost făcute deja lucrări de înlocuire a bordurilor, de refacere şi de modernizare a asfaltului.
Un astfel de exemplu, cât se poate de actual, este tronsonul de pe strada Libertăţii, dintre Universalul vechi şi fostul sediu al Poştei, care găzduieşte acum Serviciul de Asistenţă Socială al primăriei. Zona a trecut prin lungi refaceri, lucrările debutând cu cele de la Poarta I (pasajul CSR), care încă sunt în desfăşurare.
Dar ce s-a întâmplat de a fost nevoie ca muncitorii să spargă, din nou, pe strada Libertăţii? Potrivit reprezentanţilor municipalităţii, cei de la gaz şi-au dat seama că trebuie să înlocuiască o ţeavă, fapt pentru care ar fi trebuit să apeleze la o subtraversare. Dacă s-ar fi procedat aşa, carosabilul nu ar fi fost afectat, însă societatea şi-a dat seama ulterior că în subteranul oraşului mai există şi alte reţele, de apă, telefonice sau chiar de curent, care ar fi putut fi avariate în eventualitatea unor lucrări. Astfel că s-a optat tot pentru spargerea carosabilului. Însă nu înainte de a fi modernizat, ci după…
Partea bună pentru reşiţeni e că, potrivit declaraţiilor oficiale, lucrările de refacere nu vor fi plătite de către primărie, ci de către cei de la gaz, existând o înţelegere între aceştia şi cei de la drumuri. Deşi, până la urmă, cei de la gaz au bani tot din facturile plătite de noi.
Situaţia spargerilor după refacerea carosabilului nu este deloc una nouă pentru municipiul de pe Bârzava. Aceeaşi situaţie a existat şi în timpul implementării ISPA, când, după refacerea carosabilului afectat, anumite zone au fost decopertate pentru a se face diferite lucrări la reţelele operatorilor de apă, telefonie, gaz sau curent. La acea dată, reprezentanţii municipalităţii au atras atenţia societăţilor respective să cadă de acord cu cei care refac drumurile, astfel încât toate lucrările la diferite reţele să fie efectuate înaintea turnării asfaltului. Şi atunci, ca şi acum, intervenţiile la reţele s-au făcut doar după turnarea covorului asfaltic…
Unii dintre cititori s-au declarat mulţumiţi de faptul că, în sfârşit, şi Reşiţa arată a oraş, dar au subliniat că lucrările trebuiau făcute pe rând, mai organizat, pentru ca fiecare din zonele atacate să fie finalizată. Nu ca acum, când tot oraşul a fost spart, majoritatea zonelor nefiind refăcute imediat.
Antoniu Mocanu