Reactualizat la:

Sase interviuri, sase personalitati

Sase interviuri, sase personalitati
CARANSEBEŞ – Beatrice Lazăr, elevă la Liceul Pedagogic „C.D.Loga“ din Caransebeş, a realizat o serie de interviuri cu câteva personalităţi ale vieţii ştiinţifice şi culturale locale.

Rectifica

Liceul Pedagogic „C.D.Loga“ din Caransebeş este una dintre instituţiile de învăţământ din judeţul Caraş-Severin, care în decursul existenţei sale a îndeplinit un rol esenţial în promovarea conştiinţei naţionale, a limbii poporului nostru, a idealurilor de libertate şi unitate prin pregătirea învăţătorilor şi educatorilor.

Şcoala are bogate tradiţii, prima menţiune documentară despre existenţa unei „şcoli de dăscălie“, fiind menţionată în predoslovia „Paliei de la Orăştie“. Este o şcoală în cadrul căreia se studiază limbi străine, având clase cu predare în limba germană, limba engleză şi limba franceză. Pe parcursul anilor, liceul a fost parte activă a diverselor proiecte atât în ţară cât şi în afara ei. Liceul a devenit liceu european, lucru care a contriubuit mult la prestigiul acestei şcoli. Sub îndrumarea profesorilor, elevii au rezultate în cadrul olimpiadelor şi concursurilor şcolare.

Eu sunt elevă în clasa a IX-a – matematică informatică, intensiv germană şi sunt încântată de această instituţie în care, asemeni modelelor profesorilor deosebiţi, se dezvoltă oameni cu calităţi atât intelectuale cât şi morale deosebite şi care ne pot reprezenta în ţară sau în afara ei.

Profesor doctor director Nicolae Grindeanu

Beatrice Lazăr: În decursul carierei dumneavoastră de profesor şi director, care au fost problemele elevilor cele mai complicate care au solicitat intervenţia dumneavoastră directă?
Nicolae Grindeanu: Eu am avut şansa să lucrez într-o instituţie de învăţământ de la terminarea facultăţii până în prezent. Nu s-au pus probleme legate de disciplină, de prezentarea la cursuri sau alte probleme care să solicite regulamentul.
B.L.: Cum aţi reuşit să îmbinaţi învăţământul de performanţă cu exigenţele pregătirii superioare a tuturor elevilor, viitori învăţători şi educatoare?
N.G.: Criteriul de bază al activităţii din instituţia noastră este obţinerea de performanţă şcolară. Performanţa şcolară este singura modalitate prin care se demonstrează că într-o instituţie există sau nu există calitate în actul didactic. Performanţa şcolară se obţine atunci când există o corelaţie perfectă între dascăl şi elev. Liceul nostru se poate mândri cu rezultate excelente obţinute în fiecare an la olimpiadele şcolare, inclusiv pentru elevii care au urmat profilul pedagogic.
B.L.: Puteţi formula o recomandare succintă pentru actuala generaţie de elevi, viitori specialişti şi cetăţeni ai judeţului, ai ţării, eventual specialişti europeni?
N.G.: Recomandarea mea este de a fi mai riguroşi în pregătirea zilnică, de a studia mai profund problemele ridicate la clasă, de a avea o lectură mai bogată, de a încerca să aplice cunoştinţele dobândite în situaţii noi şi de a se implica în proiecte ce vizează dezvoltarea învăţământului din România, care trebuie să fie în strânsă corelaţie cu dimensiunea europeană a educaţiei.

Profesor drd. Covaci Ariana

B.L.: A preda într-un liceu nu presupune titlul ştiinţific de doctor. Care au fost mobilurile dumneavoastră interioare pentru acest nivel de dezvoltare profesională?
C.A.: Înscrierea la doctorat înseamnă pentru mine o şansă de a mă autodepăşi, pentru că întotdeauna mi-a fost frică de rutină. De aceea obţinerea doctoratului e o adevărată luptă care îmi solicită atât mintea, sufletul, cât şi trupul (care e nevoit să reziste şi după multe ore de trudă, fără somn).
B.L.: În pregătirea doctoratului dumneavoastră aţi simţit solidaritate şi sprijin sufletesc din partea unor elevi de liceu care vă admiră stăruinţa şi tenacitatea?
C.A.: Eu aşa cred. Un bun exemplu eşti chiar tu. Mulţumesc pentru încredere!
B.L.: Aveţi o recomandare succintă pentru actualii elevi care ar dori să vă urmeze modelul?
C.A.: Da! Vă spun să luptaţi, să fiţi oneşti, să aveţi încredere în calităţile voastre, să vă depăşiţi maeştrii!

Profesor drd. Daniela Fara

B.L.: A preda într-un liceu nu presupune titlul ştiinţific de doctor. Care au fost mobilurile dumneavoastră interioare pentru acest nivel de dezvoltare profesională?
D.F.: Eu am ales această formă de perfecţionare dintr-o nevoie, o dorinţă personală de a progresa în domeniul profesional (de a nu mă mulţumi cu cunoştinţele necesare predării la clasă, de a păstra mereu legătura cu mediul universitar, de a fi la curent cu tot ce apare nou în domeniul filologiei şi în special acelei clasice).
B.L.: În pregătirea doctoratului dumneavoastră aţi simţit solidaritate şi sprijin sufletesc din partea unor elevi de liceu care vă admiră stăruinţa şi tenacitatea?
D.F.: Nu am comunicat elevilor această preocupare a mea, dar consider că un profesor trebuie să fie foarte bine pregătit profesional din respect pentru sine şi pentrul elevii săi. Ceea ce simt din partea elevilor este interes, curiozitate pentru o disciplină puţin diferită de celelalte şi ale cărei beneficii nu sunt la fel de evidente şi rapide.
B.L.: Aveţi o recomandare succintă pentru actualii elevi care ar dori să vă urmeze modelul?
D.F.: Elevii trebuie să ştie că orice vor decide să facă în viitor este necesar să facă foarte bine. Orice activitate, orice meserie este importantă dacă este făcută cu responsabilitate şi profesionalism şi autoperfecţionarea este o condiţie necesară şi obligatorie.

Profesor Gheorghe Norozescu

B.L.: Ştim că sunteţi profesor riguros şi exigent. Cum aţi reuşit să îmbinaţi munca de profesor la liceu cu cea de inspector şcolar?
G.N.: Fiind echitabil atât cu profesorii de fizică cât şi cu elevii.
B.L.: Pentru acei elevi de liceu care vă admiră rigoarea şi exigenţa ştiinţifică, aveţi vreo recomandare de la inimă la inimă?
G.N.: Să realizeze că de la sublim la penibil nu este decât un pas, respectiv de la iubire la ură pot fi fracţiuni de secundă.

Profesor Sever Bălăşoiu

B.L.: Domnule profesor, recent aţi publicat o carte impresionantă. Cum reuşiţi să îmbinaţi activitatea de animator al activităţilor turistice cu tineretul; activitatea de cercetător şi de profesor la liceu?
S.B.: Toate acestea le fac cu pasiune. Activitatea de la catedră se completează cu excursiile şi studierea diferitelor materiale şi astfel se nasc şi cărţile una cât una.
B.L.: Relaţia didactică cu adolescenţii v-a fost întrucâtva utilă sau v-a încurcat în munca de cercetător ştiinţific?
S.B.: Activitatea didactică este impulsionată de munca de cercetare. Se corelează una cu cealaltă.
B.L.: Pentru acei elevi de liceu care vă admiră munca de cercetător ştiinţific, aveţi vreo vorbă de suflet?
S.B.: Pentru a reuşi în viaţă şi în profesie trebuie depus un efort continuu. Trebuie să ai un ideal şi un model.

Profesor doctor Nicolae Borlovan

B.L.: A preda într-un liceu nu presupune titlul ştiinţific de doctor. Care au fost mobilurile dumneavoastră interioare pentru acest nivel de dezvoltare profesională?
N.B.: Autoperfecţionarea continuă, ancorarea în cultura ideilor şi cunoaşterea în context interdisciplinar, exerciţiul critic, empatia cu textul, bucuria lecturii şi încă multe alte elemente, unele ce ţin de o anume intimitate a eului, au concurat la această opţiune.
B.L.: Activitatea dumneavoastră didactică a fost folositoare pentru pregătirea doctoratului?
N.B.: Nimic nu este întâmplător sau hazard. Orice lucru, oricât de insgnifiant, într-un procent mai mare sau derizoriu, contriubuie la şlefuirea şi conturarea personalităţii umane. Şi şcoala, cu atât de multe lucruri greu de cuantificat au fost necesare devenirii mele.
B.L.: Aveţi o recomandare succintă pentru actualii elevi care ar dori să vă urmeze modelul?
N.B.: Să fie ei înşişi «rosce te ipsum» (lat), «gnothi seauton» (gr), să creadă în fiinţele lor, în destin, în Dumnezeu; să citească, să fie pasionaţi de cunoaştere, să nu spună niciodată: Destul!, dar mai ales să înţeleagă că modestia şi simplitatea sunt TOTUL.

Beatrice Lazăr



Comentarii 0

Vă mulțumim pentru comentariul dumneavoastra. - comentariul va fi verificat de catre un editor si numai in cazul aprobarii va aparea pe site.

 
1000
/1000 caractere ramase
Mai multe stiri din categoria CAON Stirile judetului Caras-Severin
Greutăţile pot pava poveştile de succes
REŞIŢA - Problema migraţiei a fost pusă pentru a patra oară, la Reşiţa, sub cupola palatului administrativ [...] mai multe »
Povestea „Simfoniei lichide“ din Centrul Reşiţei în imagini alb-negru
REŞIŢA - Realizarea celei mai frumoase fântâni monumentale din România, opera sculptorului Constantin Lucaci, a [...] mai multe »
Se lucrează la fațada de la „C.D. Loga”
CARANSEBEȘ - De mai bine de o lună de zile, constructorii timișoreni care au câștigat licitația s-au pus pe treabă! mai multe »
Lucrurile nu stau extraordinar de rău
REŞIŢA - Spunea prefectul judeţului, vorbind despre detaliile care trebuie puse la punct până sună clopoţelul. [...] mai multe »
Pompierii cărăşeni intervin tot cu pliciurile
CARAŞ-SEVERIN - Chiar şi aşa, salvatorii au făcut faţă cu bine, inclusiv în cazul incendiilor izbucnite în zone [...] mai multe »
E mai greu cu comunitățile defavorizate
CARANSEBEŞ - Aceasta este concluzia dialogului dintre primarul Felix Borcean și reprezentanții Instituției [...] mai multe »
Patru arme, ridicate de la trei cărăşeni
CARAŞ-SEVERIN - Cele patru arme şi muniţia aferentă au fost ridicate de la domiciliul a trei persoane, cu vârste [...] mai multe »
Problema alunecărilor de teren din judeţ s-ar putea rezolva
REŞIŢA - Prefectul Matei Lupu speră ca cel puţin două lucrări importante să fie cuprinse în finanţare în acest [...] mai multe »
Mistreții amenință serios agricultorii din Biniș…
BINIȘ - ...însă unii nu se dau bătuţi şi continuă să facă ce ştiu mai bine. Ba mai mult, dacă oamenii ar [...] mai multe »
Mai multe din categorie »

Autentificare



Ti-ai uitat parola?
Inregistrare user nou

Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe CAON.ro

Autentificati-va pe CAON.ro:




Ti-ai uitat parola?

Comentati pe CAON.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Inregistrare user nou