Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Materialele pentru păstrarea carosabilului în condiţii de circulaţie vor fi asigurate, în noiembrie, în proporţie de 50%.

Secţiile Drumuri Naţionale Caransebeş şi Orşova au prezentat planurile operative de acţiune pentru iarna 2012-2013 ieri, în cadrul şedinţei Colegiului prefectural. Potrivit datelor prezentate, secţia Caransebeş a prevăzut peste 6.000 de tone de sare, peste 5.000 de tone de nisip şi 63 de autoutilaje. La fel, SDN Orşova consideră că prevederea a 53 de autoutilaje, aproape 4.000 de tone de sare şi aproape 3.000 de tone de nisip organizate pe baze de deszăpezire şi puncte de sprijin pot asigura condiţii corespunzătoare pentru circulaţia rutieră pe toată durata iernii

Stocurile de materiale antiderapante şi antiaglomerante de 344 de tone de sare şi 1,140 de tone de nisip la SDN Orşova pot asigura intervenţiile imediate. Până la 1 noiembrie, trebuie aprovizionat 50% din necesarul de sare şi nisip, considerăm că stocurile respective vor fi corespunzătoare unei acţionări eficiente. Până la sfârşitul anului, procentul de aprovizionare va fi de 75%“, a precizat reprezentantul Drumuri Naţionale Orşova, Doru Băilescu. O solicitare la acest subiect a avut şi primarul comunei Berzasca, Petru Furdui.

Primarul de Berzasca a solicitat luarea anumitor măsuri privind circulaţia pe timp de iarnă pe DN 57. „Lucrări de întreţinere nu s-au făcut, şi, în perspectiva sezonului rece, zona umedă şi vizibilitatea redusă din cauza vegetaţiei ar putea crea probleme. Mai este un impediment în ceea ce priveşte viteza cu care se deplasează autovehiculele Poliţiei de frontieră, de supraveghere, care ajunge la 5-10 km/h. Este mult inferioară vitezei de parcurs şi în curbe se pot crea incidente, pentru că, în condiţii de iarnă, este greu de evitat un autovehicul care aproape stă pe loc“, a precizat Petru Furdui.

Prefectul judeţului, Silviu Hurduzeu, a solicitat celor două secţii să preîntâmpine cozile de la aprovizionarea maşinilor cu antiderapant şi sare. O altă întrebare a fost adresată şi de către subprefectul Anton Paulescu, legată de o macara de tonaj greu care să elibereze traficul de maşini grele care blochează circulaţia în urma accidentelor rutiere, cu precădere pe DN 6 „care tinde să devină unul dintre cele mai circulate din România“.

„Avem contractat utilaj de tip macara, este cuprins în planul de acţiune pe timpul iernii, cât şi utilaj de tip remorcher. În anumite situaţii sunt nişte timpi de intervenţie mai mari, fiindcă este doar câte un asemenea utilaj pe fiecare secţie. În funcţie de locul unde se întâmplă accidentul, depinde de perioada în care ajunge utilajul la locul respectiv“, au precizat reprezentanţii secţiilor Drumuri Naţionale. La finalul prezentării a fost aprobat în unanimitate Planul operativ de acţiune pe timpul iernii 2012-2013 pe reţelele de drumuri naţionale din Caraş-Severin.

Flavius Rotariu