Reactualizat la:

Sa punem din nou Resita pe harta tarii

Sa punem din nou Resita pe harta tarii
Scris de Antoniu Mocanu - REŞIŢA – Spunea primarul Ioan Popa în contextul unor discuţii legate de reintroducerea tramvaiului, purtate în municipiu cu şefi ai operatorilor de transport din toate colţurile ţării.

 (6 comentarii)

Rectifica

24 de ani, aproape atât a durat „dictatura“ hârburilor de fier de pe şinele Reşiţei, care au nemulţumit pe mulţi, dar care acum trezesc multe nostalgii. De fapt, poate mai puţin de 24 de ani, pentru că în 25 septembrie 1987 s-a început construcţia liniei de tramvai, un prim tronson de 2,5 kilometri fiind redat circulaţiei în 1988, iar anul următor altul, de 5,2 kilometri, linia dublă ajungând să totalizeze 10,2 kilometri (cu tot cu cei 200 de metri care făceau legătura cu depoul). Iar punctul a fost pus în 2011.

Parcul primelor tramvaie, Timiş II, a fost completat abia în 1996 cu unele din Dortmund, iar în 2005 cu altele din Frankfurt, unde circulaseră deja de patru decenii. Tramvaiul reşiţean n-a ajuns să numere patru decenii, din cauza nepăsării sau incapacităţii de a întreţine şi reabilita măcar vechea infrastructură. Vechiul mijloc de transport urmează să fie reintrodus pe străzile reşedinţei judeţului, iar subiectul i-a chemat, pe malurile Bârzavei, pe mai marii operatorilor de transport din toate colţurile ţării. În municipiu a avut loc, vineri, 7 octombrie, o şedinţă la care au participat mai mulţi membri ai Uniunii Române de Transport Public, care va îngloba un nou membru, proaspăt înfiinţatul operator de transport al autorităţii locale.

Iar dacă la Reşiţa se va introduce un nou sistem de căi de rulare, vom avea şansa să scăpăm de zgomot, de trepidaţii şi de plângerile care le acompaniază, aşa cum s-a întâmplat în Timişoara, Cluj Napoca, Arad sau Oradea. Chiar şi aşa, după ce vom avea infrastructură şi tramvaie noi – cum mai au doar patru oraşe din ţară – tot vom fi obligaţi la cheltuieli de întreţinere, dacă vrem să ţinem ştacheta sus.

„Începem o serie de altfel de întâlniri în oraş, explică Ioan Popa, primarul municipiului Reşiţa. Am fost onoraţi să-i avem în oraşul nostru pe cei care conduc destinele transportului public din Bucureşti, Cluj, Timişoara, Arad, Oradea, Sibiu, Satu Mare şi aşa mai departe. (…) Am vrut să le arătăm şi cum stăm noi astăzi, cu calea de rulare, cu depoul de tramvaie, să cunoască oraşul. I-am pus în legătură cu dl. prof. Bota de la Timişoara, care ne va face expertiza pentru modernizarea căii de rulare. Dorim să reintroducem acest mijloc de transport public în oraş, suntem în plină desfăşurare a acestor expertize. Vom face şi o consultare publică pe această temă, dar vreau ca asta să se facă în deplină cunoştinţă de cauză legat de părerea celor care trebuie să spună dacă este «da» sau «nu». Oamenii trebuie să ştie ce înseamnă tramvaiul astăzi, ce beneficii aduce oraşului, şi atunci când vor cunoaşte totul despre acest proiect, să ne spună dacă doresc sau nu să-l aibă în oraş“.

Au fost făcute prezentări vizavi de sisteme care deja funcţionează cu succes în alte oraşe mari din ţară, inclusiv soluţii tehnice care trebuiesc aplicate la momentul refacerii infrastructurii, pentru a evita zgomotul şi trepidaţiile. Aici s-a vorbit despre o altfel de linie, precum şi despre materialele folosite sub şi la montarea acesteia.

După discuţii, s-a făcut o scurtă vizită la vechiul depou unde, în loc de tramvaie, nu mai avem decât autobuze. Ulterior, invitaţii au putut admira diferite obiective din oraş, iar municipalitatea le-a arătat inclusiv potenţialul turistic al zonei. „Eu cred că este bine să scoatem din nou Reşiţa pe harta ţării, a precizat şeful administraţiei municipale. În principiu, traseul va fi cam acelaşi, cu specificaţia că nu se vor mai opri autoturismele atunci când este tramvaiul în staţie, pentru că încercăm să facem refugii. Pe de altă parte, nu vor mai fi acele sisteme cu dale de beton, ci liniile vor fi încorporate în asfalt“.



Comentarii 6

Vă mulțumim pentru comentariul dumneavoastra. - comentariul va fi verificat de catre un editor si numai in cazul aprobarii va aparea pe site.

 
1000
/1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor
Mai multe stiri din categoria CAON Stirile judetului Caras-Severin
Drumul soferului trece prin camp…
CARAȘ-SEVERIN - Consilierul judeţean Ghiţă Sporea spune că drumul spre Oraviţa are cratere ca pe lună. mai multe »
Nu incerca sa fii perfect! Fii doar OM…
REȘIȚA - Lumea nu o să piară din cauza lipsei de oameni, ci din cauza abundenţei de neoameni. Am parafrazat un [...] mai multe »
Resitencele PSD si-au ales conducerea
REŞIŢA - Vineri, la sediul județean PSD Caraș Severin a avut loc conferința municipală de alegeri a Organizației [...] mai multe »
Hramul Catedralei Episcopale
CARANSEBEŞ - Pentru credincioșii din Banatul de Munte, Duminica Tomii a fost una deosebită deoarece Catedrala [...] mai multe »
Poliţia si pompierii dau din gropi in cratere
REŞIŢA - Cam asta este realitatea de pe străzile Alexandru Odobescu şi Moise Groza, din apropierea celor două [...] mai multe »
Cati caraseni mai dau cu sapa
CARAŞ-SEVERIN - Un pic peste 53 de mii de cărăşeni lucrează legal. Însă cifra nu este deloc mică, dacă luăm [...] mai multe »
Am renuntat la fumul de ardei….
CARAȘ-SEVERIN - Prefectul Florența Albu a adus laude conducerii Administrației Financiare județene pentru gradul de [...] mai multe »
Nelu Popa, presedintele PNL Resita
REȘIȚA - Liberalii reșițeni s-au reunit în weekend pentru a-și alege conducerea care va coordona activitatea [...] mai multe »
Omorat cu topoarele
BOCȘA - Este vorba de un tânăr de 17 ani din Bocșa, care a fost lovit violent de doi bărbați, tată și fiu, în [...] mai multe »
Mai multe din categorie »

Autentificare



Ti-ai uitat parola?
Inregistrare user nou

Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe CAON.ro

Autentificati-va pe CAON.ro:




Ti-ai uitat parola?

Comentati pe CAON.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Inregistrare user nou