Reactualizat la:

Sa punem din nou Resita pe harta tarii

Sa punem din nou Resita pe harta tarii
Scris de Antoniu Mocanu - REŞIŢA – Spunea primarul Ioan Popa în contextul unor discuţii legate de reintroducerea tramvaiului, purtate în municipiu cu şefi ai operatorilor de transport din toate colţurile ţării.

 (6 comentarii)

Rectifica

24 de ani, aproape atât a durat „dictatura“ hârburilor de fier de pe şinele Reşiţei, care au nemulţumit pe mulţi, dar care acum trezesc multe nostalgii. De fapt, poate mai puţin de 24 de ani, pentru că în 25 septembrie 1987 s-a început construcţia liniei de tramvai, un prim tronson de 2,5 kilometri fiind redat circulaţiei în 1988, iar anul următor altul, de 5,2 kilometri, linia dublă ajungând să totalizeze 10,2 kilometri (cu tot cu cei 200 de metri care făceau legătura cu depoul). Iar punctul a fost pus în 2011.

Parcul primelor tramvaie, Timiş II, a fost completat abia în 1996 cu unele din Dortmund, iar în 2005 cu altele din Frankfurt, unde circulaseră deja de patru decenii. Tramvaiul reşiţean n-a ajuns să numere patru decenii, din cauza nepăsării sau incapacităţii de a întreţine şi reabilita măcar vechea infrastructură. Vechiul mijloc de transport urmează să fie reintrodus pe străzile reşedinţei judeţului, iar subiectul i-a chemat, pe malurile Bârzavei, pe mai marii operatorilor de transport din toate colţurile ţării. În municipiu a avut loc, vineri, 7 octombrie, o şedinţă la care au participat mai mulţi membri ai Uniunii Române de Transport Public, care va îngloba un nou membru, proaspăt înfiinţatul operator de transport al autorităţii locale.

Iar dacă la Reşiţa se va introduce un nou sistem de căi de rulare, vom avea şansa să scăpăm de zgomot, de trepidaţii şi de plângerile care le acompaniază, aşa cum s-a întâmplat în Timişoara, Cluj Napoca, Arad sau Oradea. Chiar şi aşa, după ce vom avea infrastructură şi tramvaie noi – cum mai au doar patru oraşe din ţară – tot vom fi obligaţi la cheltuieli de întreţinere, dacă vrem să ţinem ştacheta sus.

„Începem o serie de altfel de întâlniri în oraş, explică Ioan Popa, primarul municipiului Reşiţa. Am fost onoraţi să-i avem în oraşul nostru pe cei care conduc destinele transportului public din Bucureşti, Cluj, Timişoara, Arad, Oradea, Sibiu, Satu Mare şi aşa mai departe. (…) Am vrut să le arătăm şi cum stăm noi astăzi, cu calea de rulare, cu depoul de tramvaie, să cunoască oraşul. I-am pus în legătură cu dl. prof. Bota de la Timişoara, care ne va face expertiza pentru modernizarea căii de rulare. Dorim să reintroducem acest mijloc de transport public în oraş, suntem în plină desfăşurare a acestor expertize. Vom face şi o consultare publică pe această temă, dar vreau ca asta să se facă în deplină cunoştinţă de cauză legat de părerea celor care trebuie să spună dacă este «da» sau «nu». Oamenii trebuie să ştie ce înseamnă tramvaiul astăzi, ce beneficii aduce oraşului, şi atunci când vor cunoaşte totul despre acest proiect, să ne spună dacă doresc sau nu să-l aibă în oraş“.

Au fost făcute prezentări vizavi de sisteme care deja funcţionează cu succes în alte oraşe mari din ţară, inclusiv soluţii tehnice care trebuiesc aplicate la momentul refacerii infrastructurii, pentru a evita zgomotul şi trepidaţiile. Aici s-a vorbit despre o altfel de linie, precum şi despre materialele folosite sub şi la montarea acesteia.

După discuţii, s-a făcut o scurtă vizită la vechiul depou unde, în loc de tramvaie, nu mai avem decât autobuze. Ulterior, invitaţii au putut admira diferite obiective din oraş, iar municipalitatea le-a arătat inclusiv potenţialul turistic al zonei. „Eu cred că este bine să scoatem din nou Reşiţa pe harta ţării, a precizat şeful administraţiei municipale. În principiu, traseul va fi cam acelaşi, cu specificaţia că nu se vor mai opri autoturismele atunci când este tramvaiul în staţie, pentru că încercăm să facem refugii. Pe de altă parte, nu vor mai fi acele sisteme cu dale de beton, ci liniile vor fi încorporate în asfalt“.



Comentarii 6

Vă mulțumim pentru comentariul dumneavoastra. - comentariul va fi verificat de catre un editor si numai in cazul aprobarii va aparea pe site.

 
1000
/1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor
Mai multe stiri din categoria CAON Stirile judetului Caras-Severin
S-a stins istoricul Liviu Groza
CARAȘ-SEVERIN - Reputatul istoric caransebeșean, cu 56 de volume publicate de-a lungul unei prestigioase cariere de [...] mai multe »
Peste doua milioane de euro pentru Bania
BĂNIA - La finalul anului 2017, Primăria Bănia îşi propune să investească în diferite lucrări de reabilitare. mai multe »
Omenie de jandarm
REȘIȚA - Vineri, 22 septembrie, un jandarm reşiţean din cadrul Detaşamentului 1 Mobil, aflat în timpul liber, a [...] mai multe »
Explozie de sabii si topoare la Caransebes
CARANSEBEȘ - Muzeul Judeţean de Etnografie şi al Regimentului de Graniţă din Caransebeş a găzduit vineri, 22 [...] mai multe »
Cultivau cannabis in zona orasului Bocsa
BOCŞA - O grupare specializată în cultivarea ilicită de droguri a fost destructurată vineri, 22 septembrie, de [...] mai multe »
Consiliul Judetean a prins revolutia preturilor
REŞIŢA - Consilierii judeţeni s-au reunit în cadrul unei şedinţe ce a avut drept scop şi aprobarea bugetului [...] mai multe »
Nuntiul Apostolic, la Lupac
LUPAC - Excelența sa Mons. Miguel Maury Buendia, Nunțiu Apostolic în România și Republica Moldova, însoțit de [...] mai multe »
Avem un salariat la 1,4 pensionari
REŞIŢA - Aceasta este realitatea în Caraş-Severin, unde, potrivit statisticilor, perspectivele sunt sumbre. mai multe »
Ziua fara accidente
CARAȘ-SEVERIN - În contextul Zilei europene fără accidente rutiere (21 septembrie), eveniment derulat la nivel [...] mai multe »
Mai multe din categorie »

Autentificare



Ti-ai uitat parola?
Inregistrare user nou

Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe CAON.ro

Autentificati-va pe CAON.ro:




Ti-ai uitat parola?

Comentati pe CAON.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Inregistrare user nou