Caraş-Severin, Romania

REȘIȚA – Instituţia Prefectului a depus diligenţele pentru ca toţi secretarii de comune să îndeplinească cerinţele legale.

La începutul acestui an, Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici (ANFP) a demarat o verificare temeinică privind situaţia secretarilor de la comunele din ţară. „Ca atare, am verificat şi noi dacă această funcţie publică de conducere este ocupată de persoane care întrunesc condiţiile cerute de lege. Aici vorbim de studii superioare, modul de încadrare şi celelalte aspecte. După ce am făcut verificările, cu ajutorul primarilor, am observat că în câteva situaţii, vreo 15 la număr, trebuie să intervenim“ ne-a declarat subprefectul de Caraş-Severin, Sebastian Purec. Or, organizarea concursului necesar pentru intrarea în parametrii necesari pentru respectivii secretari de comune ar presupune deplasarea la Bucureşti, la ANFP, ar implica costuri din partea autorităţii locale. „E adevărat că, şi din acest motiv, primăriile respective au preferat alte soluţii mai economice, mai rapide sau intermediare, prin delegare de sarcini, ocupare temporară, soluţii nu tocmai ideale, însă fără echivoc nu erau soluţiile finale. De aceea, am decis, cu ajutorul ANFP, să dăm o mână de ajutor. Am depus diligenţele necesare pentru a organiza, la nivelul judeţului, concursul necesar, care ar presupune doar sosirea unei delegaţii de la Agenţie“, a adăugat reprezentantul Guvernului în teritoriu.

Estimările Instituţiei Prefectului ar fi că sunt în jur de 15 primării ai căror secretari vor trebui să intre în parametri. „Am solicitat şi sprijinul preşedintelui filialei cărăşene a Asociaţiei Comunelor din România, Petru Ioan Furdui, care, în calitate de primar al comunei Berzasca e de două ori motivat, fiind şi unul dintre cazurile amintite. I-am adus la cunoştinţă problema şi i-am solicitat să pună umărul la remedierea problemei. Am zis să folosim toate gloanţele să fim la nivelul instituţiilor profesioniste“, a adăugat subprefectul Purec. Pentru eliminarea costurilor, concursul ar putea fi susţinut chiar la sediul Instituţiei Prefectului, profesionalizarea la nivelul autorităţii locale fiind un deziderat anunţat pentru acest an. Etapele acestui demers au fost demarate, urmând întocmirea bibliografiei, desemnarea candidaţilor şi finalizarea iniţiativei.

Calendarul activităţilor în teritoriu pentru organizarea alegerilor locale a fost punctat şi de către reprezentantul Guvernului. „După ce s-a stabilit data alegerilor, preşedintele Autorităţii Electorale Permanente – Nicolae Amzoi -, ne-a bătut la uşă pentru a pune umărul la demersurile ce înseamnă pregătirile efective pentru scrutin. Îi dăm câte mâini de ajutor avem, comunicăm primăriilor să desemneze persoanele ce vor deveni şefi de secţie, locţiitori, personal pentru circumscripţii. Nu toţi au răbdare, alţii au alte priorităţi şi încercăm să intervenim pentru derularea fără probleme a alegerilor“, a adăugat Sebastian Purec.

Întrebat despre eventuale piedici pe care le-ar avea legat de faptul că încă nu a fost numit un nou prefect, subprefectul a acceptat că „e mai dificil de unul singur decât dacă am fi organigramă completă. Cu toate astea, nu avem motiv să ne speriem. Facem faţă cu logistica şi resursele pe care le avem, până la noi ordine“.