Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Ideea a fost adusă în discuţie de operatorul Transport Urban Reşiţa, cu prilejul iniţierii unui sondaj de opinie pe o reţea de socializare.

Chiar dacă mulţi dintre reşiţeni n-ar plăti nici în ruptul capului un tichet de 1,5 lei pe oră pentru a-şi parca maşina în locurile administrate privat, aceștia ar fi de acord cu introducerea unui abonament pentru parcarea… bicicletelor. Ei, bine, aţi citit corect! Actualul operator local de transport a iniţiat un sondaj de opinie, pe o reţea de socializare, iar rezultatele sunt covârşitoare!

„În țările dezvoltate, pe lângă infrastructura eficientă, foarte bine pusă la punct, facilitățile oferite bicicliștilor ocupă un loc la fel de important. Prin proiectul Transport Public Modern Reșița se va pune accent atât pe crearea infrastructurii, cât și pe asigurarea facilităților necesare. Dumneavoastră ce părere aveți despre aceste propuneri? Ați plăti un abonament/taxă de acces pentru a vă putea depozita/parca bicicleta în siguranță în punctele cheie ale orașului?“, se arată în iniţiativa celor de la Transport Urban Reşiţa.

Ca alternative de răspunsuri, cei interesaţi să participe la sondaj aveau de ales între: „NU- nu aș plăti niciodată o taxă pentru parcarea bicicletei“ şi „DA- aș plăti o taxă modică, atâta timp cât știu că pot să îmi parchez bicicleta în siguranță“, operatorul de transport rugându-i pe cei în cauză să precizeze şi o sumă maximă pe care ar fi dispuşi s-o aloce pentru un asemenea serviciu.

84% dintre participanţi s-au declarat pentru introducerea unei taxe, în vreme ce doar 16 procente au respins total ideea.

Cât ar fi dispuşi reşiţenii să scoată din buzunar pentru parcarea în siguranţă a bicicletei? Părerile sunt destul de împărţite, pornind de la 2,5 lei pe oră şi ajungând la 100 de lei pe an. Cei mai mulţi dintre respondenţi au menţionat un tarif de 10 lei pe lună, în vreme ce alţii s-au declarat dispuşi să plătească 20, 30, chiar 50 de lei pe lună pentru asta. Cineva făcea însă o sugestie, pentru o taxă diferită în funcţie de sezon, astfel ca în lunile martie-noiembrie, bicicliştii să scoată din buzunare câte 30 de lei lunar, iar în decembrie-februarie doar câte 15 lei. Ca o completare, cineva spunea că e de acord cu introducerea taxei „dacă o să avem în primul rând piste ca la carte (nu dungi trasate pe trotuar). Pistele pentru biciclişti să fie 100% pentru biciclişti, aşa cum şoseaua este 100% pentru automobilişti“.

Dar până acolo mai e ceva, legat de cuvintele cheie menţionate de operator: „ţări dezvoltate“, „infrastructură eficientă“, „parcarea bicicletelor în siguranţă“…