Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Dincolo de huruitul infernal al tramvaielor, care se va auzi în curând, se ascunde majorarea preţului la bilete.Chiar dacă am încercat s-o facem cât mai puţin evidentă, răfuiala electorală dintre primarul Reşiţei, Mihai Stepanescu, şi omul de afaceri Gheorghe Filipescu a trecut dincolo de războiul panseluţelor ce au fost mutate cu tot cu jardiniere din faţa Consproiect prin intervenţii cu buldozerul, organizate de autorităţile locale. Iar reşiţenii au ajuns într-un fel de exil electoral între Stepanescu şi Filipescu.

Omul de afaceri a venit, marţi, 27 septembrie, în faţa consiliului local să se plângă, dar nu pentru panseluţele care i-au fost luate, ci pentru o sesizare înaintată de primar parchetului reşiţean, prin care spunea că Filipescu l-a calomniat într-o scrisoare distribuită, pe diverse căi, electoratului.

Ce e ciudat, însă, e că plângerea penală pentru calomnie ar fi trebuit să ajungă la judecătorie, nu la parchet, dar fapta sesizată ar putea fi, de fapt ultraj, având în vedere funcţia publică îndeplinită de primar. Chestii de jurist, aţi putea spune, însă gluma se îngroaşă atunci când observi că plângerea penală este semnată de consilierul juridic Sorin Orbulescu şi de Anghelina Ionică, şeful Biroului Juridic şi de Executări Silite.

Stepanescu se plânge că Filipescu l-a acuzat că a cumpărat zece autobuze la mâna a doua, cu 100.000 de euro bucata, când, de fapt, au fost luate doar opt, cu un cost totalizând sub această sumă. Filipescu se plânge că Stepanescu a scris parchetului că el prezintă un pericol social deosebit.

Într-unul dintre răvaşele lui Filipescu putem citi că regretă administraţia din 2004-2008, care i-a încredinţat lucrările din centru, şi care ar fi adus opt tramvaie pe un euro, „care circulă şi astăzi“. În mod cu totul întâmplător, Stepanescu i-a arătat că astăzi nu mai circulă tramvaiele. Dar vor circula!

Potrivit primarului, vor fi preluate şapte garnituri de tramvaie (ce au aparţinut Prescom-ului, după o înţelegere cu administratorul judiciar) ce vor fi predate operatorului de transport, iar municipalitatea va mai aduce opt autobuze noi.

Dincolo de această veste bună se ascunde una rea: în momentul în care reşiţenii vor auzi din nou huruitul infernal al tramvaielor, vor şti că preţul biletului a ajuns la doi lei. Şi asta pentru că odată ce vor fi preluate garniturile, se va semna contractul dintre municipalitate şi operatorul de transport, document care stabileşte noul preţ, asupra căruia s-a căzut de acord încă din prima zi în care firma a pus piciorul în Reşiţa.

Antoniu Mocanu