REŞIŢA – Spune primarul Ioan Popa, explicând că autoritatea locală şi-a luat toate măsurile de precauţie pentru ca Reşiţa să aibă tramvaie de calitate superioară, care să nu stea toată ziua la reparaţii în depou.
„Proiectul de tramvai este unul mai amplu decât mi-am imaginat eu în momentul în care am început să lucrăm la el, a ţinut să sublinieze primarul Ioan Popa. Adică noi am avut alocate 25 de milioane de euro pentru Reşiţa, însă datorită faptului că multe municipalităţi din România nu au proiecte, ni s-a sugerat că putem să mergem până la 200, chiar până la 300%, pentru că vor fi resurse financiare suficiente. Şi atunci am optat pentru o modernizare completă a liniilor, pentru staţii de reversare noi, pentru depou de tramvaie nou. Numai proiectul de tramvai, de reabilitare a liniei, plus depoul, s-a ridicat la 40 de milioane de euro. Am făcut un contract cu Ministerul Dezvoltării să depună dânşii proiectul de achiziţionare a materialului rulant, în speţă a tramvaielor“.
Potrivit edilului, Bucureştiul va cumpăra tramvaie pe caietul de sarcini bine gândit la Reşiţa. Asta pentru că s-au făcut vizite în teren în Germania, Franţa, Polonia şi s-au analizat problemele întâmpinate acolo, pentru evitarea lor la Reşiţa.
„20 de milioane de euro sunt atribuite pentru achiziţia a 13 tramvaie. E foarte mult! Se apropie de două milioane de euro pe un tramvai. Cel mai ieftin, un tramvai îl iei undeva la 1,2-1,4 milioane de euro. Deci noi ne vom lua nişte tramvaie de calitate superioară. (…) Comparativ cu Bucureştiul, noi am solicitat garanţie de zece ani, ei au de trei ani, noi am cerut în limita a 350.000 de kilometri, Bucureştiul în limita a 170.000, noi am solicitat prezenţă în traseu 92% din timpul unei luni. Cu alte cuvinte, nu va veni la licitaţie cineva care ştie că tramvaiul lui trebuie să stea la reparaţii prin depou. Cine ştie că are un tramvai bun va veni la licitaţie. Cine nu, nu va veni, pentru că va plăti penalităţi“, a avertizat Popa.