REŞIŢA – La nivelul municipiului de pe Bârzava va fi implementat un model împotriva absenţelor.În această perioadă se va deschide domeniul major de intervenţie „Prevenirea şi corectarea părăsirii timpurii a şcolii“, având în vedere că, în anii trecuţi, numărul de absenţe la o singură unitate de învăţământ reşiţeană se cifra la 59.000. „Conducerea acestei şcoli a luat măsuri, împreună cu cadrele didactice, elevii şi părinţii acestora, în aşa fel încât numărul absenţelor s-a redus cu mai bine de jumătate. S-a ajuns la concluzia că există elevi care abandonează şcoala, mai ales elevii până în clasa a VIII-a, din cauză că nu au susţinere materială sau a părinţilor care îi reţin de la alte activităţi“, a precizat Cristian Vîlceanu, preşedintele Fundaţiei Club Turistic Banatia, consultantul proiectului „Nu abandona şcoala!“
În prezent se lucrează la măsuri pe baza unui studiu comparativ efectuat la două licee reşiţene, cu medii diferite, unul având probleme doar cu absenţele, iar celălalt având şi infracţionalitate crescută.
„Se va aplica aceeaşi măsură, ca un model de bune practici, în ambele licee, şi apoi se vor înregistra rezultatele. Proiectul se finalizează, practic, cu o listă de soluţii care să fie prezentate inspectoratului şcolar, şi care să poată fi implementate în cazuri similare. Noi suntem catalizator şi creăm parteneriatul, mai vin şi Inspectoratul de Poliţie, Tribunalul Caraş-Severin. Proiectul prevede şi implicarea elevilor pe acţiuni de voluntariat. Suma estimată pentru proiect este de 300.000 de euro, având în vedere că este unul destul de complex“, a mai precizat Vîlceanu. Proiectul se înscrie în POSDRU, pe axa prioritară 2, „Corelarea învăţării pe tot parcursul vieţii cu piaţa muncii“.
„Suntem în faza în care am colectat datele, facem o diagnoză în mediul şcolar şi familial. Am identificat cinci zone de risc de unde provin elevii noştri la care absenteismul este mare, şi acestea sunt Secu, Dealu Mare, Poiana Golului, Muncitoresc şi Marginea. Urmează întâlniri de lucru cu partenerii pentru stabilirea planului de acţiuni, pentru crearea echipelor de lucru şi eradicarea absenteismului în şcoli“, ne-a declarat prof. Florica Molnar, directorul Liceului Teoretic Bilingv „Diaconovici-Tietz“ din Reşiţa, unul din beneficiarii proiectului.
Flavius Rotariu