REŞIŢA – În unele unităţi reşiţene de învăţământ au debutat o serie de lucrări, însă numărul lor este mai mic decât în trecut.
O serie de lucrări se derulează zilele acestea urmând să pregătească şcolile reşiţene pentru primul clopoţel de după vacanţă.
„A fost analizat şi aprobat un proiect vizând rectificarea bugetului pentru unităţile şcolare, pentru reparaţii şi ce mai avem noi până la deschiderea anului şcolar, spune Mihai Stepanescu, primarul Reşiţei. Se lucrează de obicei la amenajările interioare şi exterioare, se în câteva cazuri la acoperiş precum şi la iluminat. În mare parte lucrările au fost terminate“. Printre unităţile vizate de lucrări, nominalizate de edil, s-au numărat Liceul de Artă, Şcoala Gimnazială Nr. 7, Colegiul Naţional „Traian Lalescu“ şi Colegiul Tehnic. „La fostul Grup Şcolar «Ştefan Anghel» (Colegiul Tehnic) este un şantier, este vorba despre reţeaua de apă potabilă. Acolo, într-un timp scurt, într-o perioadă de circa două luni, pierderile au fost de peste 70.000 de lei. Nu aveam altă variantă! Ţeava respectivă era ciuruită, spartă, nu prezenta siguranţă. Şi atunci, din câte ştiu, pe o lungime de aproximativ 360 de metri liniari, s-a făcut o investiţie de aproximativ 76.000 de lei“.
Toate lucrările sunt suportate de către municipalitate. „Şcolile beneficiază de aceste servicii ale primăriei, explică primarul. Practic, prin ultima Lege a Învăţământului, cea din 2011, ne-a rămas dreptul de proprietate pe care l-am avut şi înainte, dar a fost preluat dreptul de administrare, acordat inspectoratelor şcolare, şi atunci avem o obligaţie în plus să creăm cadrul normal pentru procesul de învăţământ. Au fost întrebări din partea mass-media de ce numărul solicitărilor de lucrări s-a micşorat comparativ cu alţi ani. Din două motive: în primul rând devizele le face Direcţia de Întreţinere a Patrimoniului, nu directori numiţi sau acceptaţi politic sau nu mai ştiu cum, care ar trebui să se priceapă la procesul de învăţământ şi să lucreze cu unii pricepuţi în ale achiziţiilor şi ale părţilor tehnice, şi în al doilea rând o mare parte, poate cea mai mare parte a şcolilor, a unităţilor de învăţământ au fost modernizate anii precedenţi“.