REŞIŢA – Mijloacele de transport, toate Euro 5, cu aer condiţionat adevărat (nu doar pentru şofer) ar putea intra în patrimoniul urbei în mai puţin de două luni.
Luna august este un punct de cotitură pentru Reşiţa, vizavi de transportul în comun, întrucât atunci expiră înţelegerea cu actualul operator Spedition Ro-A Tir. Ei, bine, aleşii urbei au votat, la finele lunii februarie, contractarea unui împrumut de 7,4 milioane de lei, rambursabil în 15 ani, pentru achiziţionarea depoului de tramvaie, dar şi pentru autobuzele care să asigure transportul în Reşiţa, din momentul plecării celor de la Ro-A Tir, până în clipa în care sistemul cu tramvaiele va fi funcţional. Din acest credit, 4,6 milioane de lei urmează să fie folosiţi pentru achiziţionarea de autobuze second hand, dar şi pentru implementarea unui sistem electronic de taxare. Pornirea acestuia din urmă va pune punct proaspăt reintroduselor tichete pentru pensionari, care vor deveni, probabil, electronice.
Vizavi de autobuzele care vor fi achiziţionate de municipalitate, Ioan Popa, primarul Reşiţei, a precizat: „Caietul de sarcini a fost pus pe SEAP (Sistemul Electronic de Achiziţii Publice) şi am primit foarte multe oferte“. Iar în unele cazuri preţurile sunt chiar la 60% din cât propunea municipalitatea. „Sunt şi autobuze din 2008, Euro 5, cu climă, şi articulate, şi nearticulate, mărci precum Volvo, Man, Mercedes, a detaliat edilul. Într-o lună, o lună şi jumătate, le vom achiziţiona. Sunt autobuze cu rampă pentru a permite accesul persoanelor cu handicap. Nu sunt noi, dar sunt acceptabile. Gândiţi-vă, ca şi comparaţie, că acum avem autobuze din ‘94-’95, Euro 2, iar cele care au climă, o au doar pentru şofer“. Acestea vor fi gestionate de operatorul propriu al Consiliului Local, Transport Urban Reşiţa, al cărei administrator este Gelu Ardeleanu, Hadrian Popescu fiind reprezentantul autorităţii locale în Adunarea Generală a Acţionarilor.