Caraş-Severin, Romania

CORNEREVA – Ioan Vulpeș ne invită să cunoaștem micii producători și să cumpărăm produse sănătoase.

Târgurile agricole și piața sunt un bun prilej pentru a interacționa direct și a stabili o legătură bazată pe încredere. În felul acesta, vom merge mai des la piață și mai rar la magazin. O spune un profesor de sport care, în timpul liber, se ocupă cu pomicultura. Reușește să se dedice ambelor, pentru că pomicultura nu implică punctualitatea altor activități agricole. Desigur familia îi este alături.

Pomii de pe cele șapte hectare de teren pe care le deține îi asigură materia primă pentru sucurile de mere, pere și diverse combinații de fructe și legume pe care le produce de patru ani încoace. „Recolta e foarte mare. Anul acesta am făcut 7.000 de litri de suc și încă nouă tone de fructe proaspete. Tatăl meu vindea fructele la piață și nu apuca să le dea pe toate. Așa că m-am gândit să valorific producția și altfel”, spune pomicultorul care s-a dezvoltat prin forțe proprii. Mai întâi, a achiziționat o linie de procesare, după care și-a amenajat spațiul destinat producerii sucurilor, depozitul de fructe și depozitul de produs finit. Se gândește chiar să se dezvolte și studiază programele cu finanțare europeană. Cam 40.000 de euro i-ar fi necesari pentru a-și amenaja un depozit frigorific și un spațiu pentru uscare fructe. A discutat și cu specialiști în domeniu însă, deocamdată, doar la nivel de simplă informare.

Profesorul-pomicultor se arată mulțumit de câștiguri. Iar participanții la târgurile agricole au făcut cunoștință atât cu el, cât mai ales cu produsele sale. „Populația activă e ocupată toată ziua. Seara, când termină programul, face cumpărăturile de la magazin. Cel puțin în week-end, oamenii ar trebui să găsească timp și pentru a merge la piață. Mergând la târguri și în piețe, am observat că la sfârșit de săptămână prezența e mai numeroasă. Dacă procedează așa, oamenii consumă produse mult mai sănătoase. Micii producători se confruntă cu dificultatea desfacerii produselor însă interacțiunea directă este soluția benefică atât pentru ei cât și pentru clienți”, spune Ioan Vulpeș care ne îndeamnă pe toți să cunoaștem micii producători și să consumăm produsele lor.