Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Acesta este bilanţul sesizărilor telefonice adresate de reşiţeni Direcţiei de Poliţie Locală a municipiului.

Alexandru Ciati, directorul executiv al Direcţiei de Poliţie Locală Reşiţa a prezentat, recent, un scurt bilanţ al activităţii instituţiei, vorbind despre cazurile de vandalizare a bunurilor publice, înregistrate în ultima perioadă. Cu acest prilej, oficialul a vorbit despre deschiderea instituţiei pentru cetăţeni, inclusiv prin introducerea unui număr scurt care să simplifice lucrurile.

„Pentru început aş vrea să vă spun că din luna august a anului 2018 la Direcţia de Poliţie Locală este funcţională o linie telefonică cu un număr scurt, ce poate fi apelat din toate reţelele de telefonie mobilă şi fixă. Am ales această variantă pentru o mai bună comunicare cu cetăţenii, întrucât căile pe care noi le-am avut până acum am considerat că au fost insuficiente. Din acest motiv, începând din luna august, numărul scurt 955 poate fi folosit în paralel cu vechile numere de telefon cunoscute, pentru a apela dispeceratul Poliţiei Locale. Municipalitatea vine astfel în sprijinul cetăţenilor care, 24 de ore din 24, şapte zile din şapte pot înregistra sesizări în caz de tulburare a liniştii şi ordinii publice, nerespectarea normelor legate de curăţenie, opriri, staţionări neregulamentare şi, bineînţeles, ocuparea locurilor de parcare. Numărul scurt reprezintă, în opinia noastră, o necesitate, este uşor memorabil, motiv pentru care îl punem la dispoziţia cetăţenilor, rugându-i astfel să îl apeleze de atâtea ori de câte ori au dânşii nevoie să ne sesizeze fapte de încălcare a normelor legale“.

În prezent, Dispeceratul PLR poate fi apelat la numerele de telefon: 0355955 şi 0255226515, iar Secretariatul – la numărul 0255225445. Şi chiar dacă numărul scurt nu era funcţional în judeţul nostru de la începutul anului, oamenii au găsit modalităţi de a se plânge Poliţiei Locale. „Vă pot spune că, până la sfârşitul lunii august, pe numerele cunoscute au fost înregistrate 1.565 de apeluri, din care, pentru rezolvare, acestea au fost dirijate 878 către lucrătorii de ordine publică, 664 de situaţii lucrătorilor de circulaţie şi 23 lucrătorilor de la inspecţie şi control“, a precizat Alexandru Ciati.