Reactualizat la:

Permisul auto, greu de cucerit

Permisul auto, greu de cucerit
REŞIŢA – Din anul 2008, în judeţul nostru a fost implementat sistemul testării pe calculator a cunoştinţelor teoretice pentru obţinerea permisului de conducere. Motivaţia a fost infalibilitatea sistemului şi eliminarea posibilelor „ajutoare“ din exterior. Cu toate acestea, atât candidaţi la examen cât şi unele voci ale instructorilor auto s-au ridicat pentru a acuza fie inadvertenţe legate de lipsa bibliografiei pentru unele răspunsuri, fie de ponderea întrebărilor ce ţin de mecanică sau conducere ecologică, în detrimentul celor ce ţin de circulaţia rutieră.

 (1 comentariu)

Rectifica

Întrebarea ridicată atât de instructori cât şi de candidaţi a fost unică: „Oare un viitor şofer nu trebuie să ştie mai bine regulile de circulaţie decât cum să rezolve o problemă mecanică sau cum să protejeze mediul? În cazul unei probleme mecanice sun asistenţa tehnică, iar problema mediului vine pe planul secund atunci când e vorba de riscul unui accident din cauza nerespectării regulilor“, a fost de părere un proaspăt deţinător de permis, secondat de instructorul său. Problema poate fi subiectivă, dar are un sâmbure de realitate. Se pare, însă, că ponderea întrebărilor de mecanică sau prim ajutor la testarea teoretică este dată doar de algoritmul sistemului şi ţine mai mult de „norocul“ candidatului.

Explicaţia legată de sistemul de testare pe calculator am primit-o de la comisarul şef George Marinescu, şeful Serviciului public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor Caraş-Severin: „Potrivit Ordinului ministrului Administraţiei şi Internelor 268 din 2010, pentru sisţinerea probei teoretice se utilizează aplicaţia realizată şi gestionată de DRPCIV, de la Bucureşti. Nu este în sarcina Serviciului nostru să elaboreze întrebări şi să stabilească o pondere a unui anumit tip de întrebări. Acelaşi ordin face referiri la structura testului, pe tipuri de întrebări. Cei care vi s-au adresat pot întâlni, la testare, întrebări din mecanică, protecţia mediului, prim ajutor şi, toate acestea, alese aleatoriu dintr-o bază de date de peste 3.500 de întrebări (la categoria B), să lase impresia că sunt prea multe faţă de ce au fost obişnuiţi şi ce ştiu, referitoare la circulaţie. Nu există o specificaţie clară privitor la numărul de întrebări de mecanică sau alt segment pe un singur test. Unii ar putea să nu găsească niciuna sau jumătate din test să conţină întrebări de mecanică, de exemplu. Ordinul amintit transpune în practică prevederile Directivei Europene 126 din 2006“, a mai amintit comisarul şef Marinescu.

Ţinând cont că viitorii şoferi se plâng de impactul pe care îl poate avea conţinutul testului asupra traficului rutier, am solicitat şi opinia comisarului şef Decebal Davidoiu, şeful Serviciului Rutier din cadrul IPJ Caraş-Severin.

„Pregătirea teoretică este importantă, dar am putea neglija pregătirea practică. E ideal ca teoria să fie pusă în practică, pentru că, în trafic, ai nevoie să iei decizii rapide şi corecte. Am mari aşteptări de la evoluţia pe viitor a legislaţiei rutiere. Cred că ar trebui să se schimbe ceva, pentru că este necesară creşterea ponderii practicii, pentru o instruire după capacitatea fiecăruia. Legislaţia rutieră e logică, dar pregătirea teoretică încă poate fi «fentată» de către elevi“, a mai amintit Davidoiu.

Flavius Rotariu



Comentarii 1

Vă mulțumim pentru comentariul dumneavoastra. - comentariul va fi verificat de catre un editor si numai in cazul aprobarii va aparea pe site.

 
1000
/1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor
Mai multe stiri din categoria CAON Stirile judetului Caras-Severin
Senatorul Chisăliţă, audiat la DNA: Habar n-am de șpăgi pentru camioane!
VEST - Procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie au confirmat, luni, efectuarea a cinci percheziţii, în judeţele [...] mai multe »
Reşiţeni, votaţi cel mai frumos brad… şcolar
REŞIŢA - Municipalitatea reşiţeană continuă tradiţia ultimilor ani, conturată pe malurile Bârzavei, de a [...] mai multe »
Schiurile lui Popa se împiedică în… virgule
CARAŞ-SEVERIN - Este vorba despre proiectul vizând domeniul schiabil Semenic, care înaintează greu, după cum [...] mai multe »
Statul Român ar putea controla lacurile Trei Ape, Gozna, Văliug şi Secu
CARAŞ-SEVERIN - SAPE, firmă a statului român, a depus zilele trecute o ofertă pentru a prelua activele CEZ. Aşadar [...] mai multe »
Arme! Pentru că dau curaj minţilor întunecate!
REŞIŢA - Mai ţineţi minte scandalul permiselor auto de la Piteşti? Au trecut peste zece ani de atunci, dar [...] mai multe »
Să nu lăsăm minunile să aştepte!
REȘIȚA - Întotdeauna luna decembrie îmi schimbă starea de spirit şi asta pentru că ştiu că oamenii devin mai [...] mai multe »
Semmeringul nu se închide! Trenul Anina-Oravița va circula normal!
CARAŞ-SEVERIN - Spune ministrul Marcel Vela, care i-a mulţumit colegului său Bode pentru cadoul frumos oferit [...] mai multe »
S-au săturat să-şi tot repare maşinile din cauza drumului
BUCOVA - La Bucova, doar o stradă comunală a rămas cu promisiunea că va fi asfaltată, însă nicio sesizare sau [...] mai multe »
Liber la patine în Piaţa Tricolorului și Parcul Dragalina
REȘIȚA/CARANSEBEȘ - De vineri seara, în cele două municipii ale județului, iubitorii sporturilor pe gheață, [...] mai multe »
Mai multe din categorie »

Autentificare



Ti-ai uitat parola?
Inregistrare user nou

Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe CAON.ro

Autentificati-va pe CAON.ro:




Ti-ai uitat parola?

Comentati pe CAON.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Inregistrare user nou