Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Dacă la mijlocul lui noiembrie 2018 primarul Popa îi acuza pe directorii de deconcentrate că tergiversează expertiza, odată cu venirea ministrului Cuc în zonă, aceştia s-au mobilizat.

Lucrările ar aduce Reşiţa mai aproape de autostradă şi ar atrage, implicit, investitori, însă podul limitează înălţimea traficului în zonă, vehiculele comerciale fiind nevoite să ocolească. Nelu Popa susţinea că pentru modificarea pasajului şi coborârea drumului cu 70 de centimentri, din start, partenerii de dialog s-au opus: N-avem încă rezultatul expertizei nici de la CFR şi nici de la CNADNR. Vă spun tot aşa, deschis, că reprezentantul CFR m-a dezamăgit profund la întâlnirea respectivă. De ce? Pentru că ne-a zis: «Domne, pasajul ăsta e din 1930 şi ceva, şi e cam periculos să umblăm la fundaţia lui». Nici măcar nu ţine cont de faptul că fundaţia acelui pod se duce încă 4 metri în jos, până la albia râului. Şi noi undeva la jumătatea piciorului de pod coborâm drumul cu 70 de centimetri! Deci, tehnic, era destul de simplu de înţeles că nu pune problemă pentru CFR şi că, de fapt, drumul ăla de căruţe, de dinainte, poate era chiar mai jos de 70 de centimetri. Eu încă aştept să vedem nişte rezultate“.

Se pare că directorii menţionaţi şi-au schimbat optica la 180 de grade, iar asta s-a întâmplat cu prilejul recentei vizite de lucru a ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, în zona Oraviţa. Convocându-i să participe la discuţii şi la găsirea unor soluţii pentru mai multe probleme legate de infrastructura judeţului, nu doar pentru DN 57 şi DN 57B, la conferinţa de presă s-a pus pe tapet şi acest subiect, Cuc fiind întrebat în ce stadiu se află modificarea solicitată încă din 2016 de Consiliul Judeţean Caraş-Severin şi Primăria Reşiţa la DN 58A pasajul Ezeriş.

„CNAIR, care s-a mobilizat foarte repede, va lansa într-o săptămână o achiziţie directă pentru a efectua o evaluare tehnică, a declarat Cuc, iar într-o lună şi jumătate sau două luni vom avea soluţiile şi după aceea dăm drumul la proiectare şi execuţie. Aşteptăm şi expertiza CFR, pe care am reglat-o cu directorul Simu la această întâlnire, am remarcat că a intrat în viteza a cincea, deci va veni cu o soluţie“.

Provocat să răspundă la întrebările mass-media, directorul Regionalei CFR Timişoara, Alexandru Simu, a precizat: „Legat de expertiză, voi avea o discuţie cu un profesor de la Universitatea Politehnică Timişoara, împreună cu un inginer geo, pentru a face expertiza geo-tehnică, să vedem ce soluţie ne dă. Trebuie să facem un pod de cale ferată la cerinţele actuale pentru lărgirea drumului şi pentru partea de gabarit. La 1 iunie, va fi terminată expertiza şi, din câte am înţeles de la directorul CNAIR, Narcis Neaga, tot atunci va fi gata şi cealaltă expertiză“.