Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Realitatea de pe străzile municipiului Reşiţa arată nu doar că nu avem parcări suficiente. Există zone ale urbei unde, chiar dacă locurile rămân goale, unora le e mai simplu să parcheze pe trotuar sau chiar pe carosabil, îngreunând circulaţia.

Spionasa problemă a parcărilor a fost adusă, din nou, în discuţie, la nivelul municipalităţii reşiţene, de către Alexandru Ciati, şeful Poliţiei Locale. Evident, parcările sunt o problemă nu doar pe malurile Bârzavei. La Reşiţa, însă, dacă în urmă cu câţiva ani nu prea era cine ştie ce trafic, acum numărul autovehiculelor a crescut mult prea mult pentru ca urbea să aibă suficiente parcări, iar ambuteiajele sunt la ordinea zilei.

Şi dacă în anumite zone, la anumite ore, nu prea ai unde să parchezi, inventivul găseşte suficient spaţiu pe trotuare sau pe spaţiile verzi. Situaţia este cu atât mai ciudată cu cât există anumite locuri din oraş unde, deşi sunt parcări goale, oamenii continuă să-şi parcheze maşinile pe trotuar, preferând să le ştie în faţa blocului. Una dintre aceste zone ar fi Calea Caransebeşului, înspre drumul de centură sau chiar tronsoane de lângă Poliţie.

„Oprirea şi staţionarea neregulamentară este, pe raza municipiului nostru, des întâlnită, a precizat Alexandru Ciati, directorul executiv al Direcţiei de Poliţie Locală Reşiţa. Parcările pe trotuar sunt interzise, ele se sancţionează cu puncte amendă şi puncte penalizare. Sunt cunoscute unele zone, puncte negre le spunem noi, cum sunt zona Intim, acolo la trecerea de pietoni, sau partea dinspre Republicii 8, unde locurile de parcare sunt greu de găsit şi sunt cetăţeni care îşi mai lasă maşinile pe trotuar“. Iar problema se acutizează în apropierea parcărilor cu plată sau a celor pe bază de abonament.

Există şi cazuri, cum e cel al farmaciei de lângă Centrul de Transfuzie Sanguină, unde unii conducători auto opresc în mijlocul drumului, cu avariile pornite, blocând circulaţia până când se întorc la maşină cu medicamentele cumpărate. Asta din comoditatea de a-şi căuta un loc de parcare după colţ sau peste drum. La fel se întâmplă şi în apropierea non-stopului sau a cofetăriei de pe I.L. Caragiale, din Centru.

„Parcarea în general e o problemă pe raza municipiului Reşiţa, spune oficialul. Eu cunosc că se fac foarte mari eforturi pentru găsirea locurilor. Configuraţia geografică a municipiului Reşiţa nu ne ajută la găsirea de locuri de parcare. Aţi văzut, acum se fac investiţii mari pe Aleea Romaniţei, unde va fi amenajată o astfel de parcare. Eu cunosc că se fac eforturi pentru găsirea unor modalităţi legale de a se asigura parcarea. Numărul maşinilor a crescut foarte mult în ultima perioadă, infrastructura din păcate a rămas aceeaşi, cunosc că se fac eforturi, rămâne să vedem în ce măsură ele vor fi mulţumitoare pentru toată lumea“.

Problema maşinilor parcate chiar pe carosabil, deşi există locuri libere, este subliniată şi în Politica de parcare pentru Proiectul complex de revitalizare a zonei centrale a municipiului Reşiţa: „La nivelul Bulevardului Revoluţia din Decembrie, cererea de locuri de parcare este satisfăcută în proporţie de 43% de parcările amenajate la stradă. Aceste locuri de parcare sunt suplimentate de zonele de parcare de pe străzile adiacente coridorului. În urma analizei efectuate, s-a observat un număr mare de parcări neregulamentare pe partea carosabilă, îngreunând circulaţia pe anumite sectoare. De asemenea, a fost întâlnită şi situaţia în care, chiar dacă existau locuri de parcare amenajate libere, s-au constatat mai multe parcări neregulamentare în vecinătatea acestora. Cauzele acestui efect sunt date de lipsa aplicării unor sancţiuni asupra parcărilor neconforme, dar şi de numărul insuficient de locuri de parcare“.

Şi dacă tot vorbim despre raritatea amenzilor, e suficient să amintim ce spunea şi Ioan Popa, primarul Reşiţei, în urma unei discuţii cu cei de la Poliţia Rutieră: în municipiu există un singur echipaj rutier pe schimb…