Reactualizat la:

O planetă potenţial locuibilă, descoperită la 31 de ani lumină de Sistemul nostru Solar

O planetă potenţial locuibilă, cu o masă de aproximativ şase ori mai mare decât cea a Terrei, a fost descoperită la doar 31 de ani lumină de Sistemul nostru Solar, potrivit unui comunicat al NASA, citat de Mediafax.

Rectifica

Exoplaneta GJ 357d orbitează o mică stea, GJ 357, cu mult mai redusă în dimensiuni decât Soarele nostru, la fiecare 55,7 zile.

Echipa de cercetători care a făcut descoperirea a anunţat într-un comunicat că exoplaneta ar putea furniza “condiţii similare Terrei”.

“Cu o atmosferă densă, planeta GJ 357d ar putea conţine apă în stare lichidă la suprafaţă, similar Terrei, şi am putea detecta urme ale vieţii cu ajutorul telescoapelor”, a spus Lisa Kaltenegger, director al Carl Sagan Institute de la Universitatea Cornell din New York. “Dacă GJ 357d ar conţine forme de viaţă, s-ar plasa în fruntea listei pentru misiuni şi am putea răspunde la o întrebare veche de când lumea, aceea dacă suntem singuri în Univers”, a mai spus aceasta.

Fără o atmosferă, planeta ar avea o temperatură medie de minus 64 de grade Celsius, potrivit NASA, fapt care ar însemna că este mai degrabă plină de gheaţă decât locuibilă.

La începutul anului 2019, echipa lui Kaltenegger a descoperit cu ajutorul Satelitului de monitorizare a exoplanetelor în tranziţie (Transiting Exoplanet Survey Satellite, TESS), aparţinând NASA, o altă exoplanetă, GJ 357 b, “o Terra fierbinte”, orbitând steaua pitică.

Ulterior au mai fost descoperite două exoplanete orbitând această stea, inclusiv “super-Terra” GJ 357d.

Kaltenegger a declarat pentru NBC News că urmează să fie instalate două telescoape spaţiale, în 2021 şi 2025, iar, cu ajutorul acestora, cercetătorii vor putea stabili dacă există forme de viaţă pe această planetă.

Sursa: Mediafax

Taguri: ,

Comentarii 0

Vă mulțumim pentru comentariul dumneavoastra. - comentariul va fi verificat de catre un editor si numai in cazul aprobarii va aparea pe site.

1000
/1000 caractere ramase
Mai multe stiri din categoria Mapamond
Un ceainic chinezesc rar a fost vândut la licitaţie pentru 1 milion de lire sterline, cu aproape o mie de ori mai mult [...] mai multe »
SpaceX a lansat a doua tranşă de minisateliţi Starlink, meniţi să furnizeze internet la nivel global
Compania privată SpaceX, deţinută de Elon Musk, a lansat 60 de minisateliţi, a doua tranşă din reţeaua Starlink [...] mai multe »
Peste 750 de kilograme de cocaină, găsite pe plajele din vestul Franţei
Autorităţile franceze au descoperit aproximativ 763 de kilograme de cocaină, în valoare de peste 60 de milioane de [...] mai multe »
Tranzitul planetei Mercur prin faţa Soarelui a fost surprins pe camere de NASA
Luni, 11 noiembrie, planeta Mercur a trecut între Pământ şi Soare, eveniment astronomic care se va mai repeta abia [...] mai multe »
VIDEO | O rachetă lovește o autostradă intens circulată din Israel
Facțiunile militante din Fâșia Gaza au tras zeci de rachete, marți dimineață, către sudul și centrul Israelului. mai multe »
Istoricul rus Oleg Sokolov a recunoscut că a ucis şi dezmembrat o fostă studentă
Celebrul istoric rus Oleg Sokolov, arestat sâmbătă de poliţia rusă după ce a fost scos din apele unui râu având [...] mai multe »
Record de prezență la vot în Diasporă. Au votat peste 500.000 de persoane
Numărul românilor care au votat în străinătate a depășit jumătate de milion, prezența de acum fiind una record. mai multe »
Protecția mediului înconjurător va deveni materie obligatorie într-o țară din Europa
Italia este prima țară din Europa care va introduce în programa școlară obligatorie Protecția mediului [...] mai multe »
Cum a supravieţuit o turistă pierdută pe mare, mâncând doar dulciuri
O turistă din Noua Zeelandă a reuşit să supravieţuiască, după ce a plutit în derivă pe mare timp de aproape [...] mai multe »
Mai multe din categorie »

Autentificare

Ti-ai uitat parola?
Inregistrare user nou

Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe CAON.ro

Autentificati-va pe CAON.ro:

Ti-ai uitat parola?

Comentati pe CAON.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Inregistrare user nou