REȘIȚA – În plin proces de testare psihologică a copiilor, părinţii consideră că cei mici sunt cobaii unui experiment nereuşit.Acest fapt reiese dintr-un sondaj derulat de Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ, în rândul dascălilor şi al părinţilor, în urma iniţiativei Ministerului Educaţiei de a introduce clasa pregătitoare în învăţământul primar. Conform sondajului, trei sferturi dintre părinţii intervievaţi, 74,12%, nu sunt de acord cu înfiinţarea acestei clase. În schimb 25,88% apreciază înfiinţarea clasei 0.
Totuşi, 65,15% dintre aceştia consideră că sistemul de învăţământ nu este pregătit pentru acest pas începând cu anul şcolar 2012-2013. În privinţa profesorilor care au răspuns la acest sondaj rezultatele sunt asemănătoare cu cele efectuate în rândul părinţilor, diferenţele fiind sub marja de eroare de 3%.
De asemenea, chiar dacă sunt de acord cu înfiinţarea acestei clase, peste 55% dintre participanţii la sondaj susţin că aceasta ar trebui să funcţioneze în cadrul unităţilor de învăţământ preşcolar. În lipsa unei baze materiale corespunzătoare în sălile de clasă, a unei programe şcolare, sau a unui corp profesoral special format părinţii se tem că tinerii vor fii suprasolicitaţi, stresaţi, obosiţi şi vor da un randament şcolar scăzut. Toate acestea susţin ei, vor duce la creşterea abandonului şi eşecului şcolar.
După cum ne-a declarat insp. şc. gen. prof. Adrian Doxan, „până în momentul de faţă, în judeţul Caraş-Severin nu avem probleme în începerea anului şcolar pentru clasa pregătitoare şi clasa I“. În această perioadă preşcolarii sunt evaluaţi din punct de vedere psihosomatic, doar dacă părintele doreşte această testare. În judeţ există 12 centre de evaluare a copiilor, la Reşiţa, Caransebeş, Băile Herculane, Oraviţa, Bozovici, Moldova Nouă, Bocşa şi Oţelul Roşu. În Reşiţa acestea sunt constituite la Liceul Teoretic „Traian Lalescu“ şi la Şcolile cu clasele I-VIII Nr. 8 şi 12.
Lavinia Predescu