CARAŞ-SEVERIN – Asta ne-a spus un clujean care se chinuia să străbată cu 20 km/oră drumul dintre Dalboşeţ şi Şopotu Nou, iar în urma lui erau încă cinci maşini de Cluj şi două cu numere de Bihor.
Vara este demonstrat faptul că judeţul se bucură de un număr mare de turişti veniţi din toate colţurile ţării şi chiar de peste hotare. Avem obiective, precum Cascada Bigăr, care aduc în week-enduri mii de oameni în judeţ. Iar cei care ajung la Bigăr, de exemplu, nu fac poze şi pleacă de unde au venit, ci merg mai departe, de obicei spre Cheile Nerei. Doar că atunci când ies din Bozovici şi merg spre Chei începe adevărata aventură a lor. Cea a nervilor. Cine o ia pe tronsonul de drum Bozovici- Lăpuşnicu Mare nu se enervează decât cu praful de pe drum şi doar cu gropile de pe distanţa Dalboşeţ- Şopotu Nou. Însă cine este neinspirat şi o apucă spre Cheile Nerei sau spre Ravensca, pe drumul Bozovici-Gârbovăţ-Dalboşeţ, regretă că a ajuns pe aici.
Sâmbătă după-amiaza, cineva m-a întrebat dacă mai are mult până ajunge la Şopotu Nou, omul fiind cu nervii praştie din cauza craterelor care atrag în ele orice marcă de maşină venită de te miri pe unde. I-am spus omului că nu mai este mult, dar când va ajunge acolo va fi încântat. „Încântat pe dracu o să mai fiu, doamnă, după drumul ăsta. Trebuie să dorm bine în noaptea asta ca să mă bucur de frumuseţile de pe Chei, altfel sunt un pachet de nervi. De trei ani venim aici în zonă, doar anul trecut nu am apucat, însă eu în Caraş nu mai vin până nu vă reparaţi drumurile“, ne-a spus nervos omul ce era la volanul unei maşini înmatriculată în Cluj. Iar în urma lui erau încă cinci maşini cu clujeni şi două cu bihoreni.
Oamenii cam au dreptate. Ei vin la Bigăr, dar cât poţi sta la cascadă? Te plictiseşti şi pleci mai departe. Unii o iau spre Herculane, ăia mai inspiraţi, însă alţii chiar vor să ajungă spre Şopotu Nou, să se bucure de frumuseţea de pe Cheile Nerei. Dar drumurile proaste nu îi mai îndeamnă să revină anul viitor.
Am aruncat o privire peste situaţia prezentată la Consiliul Judeţean de către Direcţia de Drumuri Judeţene. Într-adevăr, modernizarea DJ 571 B figurează pe lista lucrărilor din 2019, însă cei 34 de km din tronsonul Bozovici-Dalboşeţ-Bârz-Şopotu Nou-Cărbunari se află în evaluare la Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză. Pe de altă parte, în aceeaşi informare se arată că tot pe DJ 571B, pentru plombări şi covoare asfaltice pe tronsonul Bozovici-Dalboşeţ, pe o suprafaţă de 10 mii de metri patraţi, a fost finalizată evaluarea propunerii financiare, suma alocată în acest scop fiind de 727.954 de lei. Însă pentru plombări pe tronsonul Dalboşeţ-Şopotu Nou, pe o suprafaţă de 4000 metri pătraţi pe care orice firmă ar fi încasat 307.110 lei, procedura a fost anulată pentru că nu a fost depusă nicio ofertă conformă. Aşa că nu rămâne decât ca acea Comisie Naţională de Strategie să finalizeze evaluarea ca să înceapă modernizarea drumului respectiv, un drum vital pentru turismul din Valea Almăjului.
Nina Curiţa