Caraş-Severin, Romania

CARAŞ-SEVERIN – Este ideea în care crede omul de afaceri lugojean Gabriel Olariu, proiect pentru care face tot felul de demersuri.

Jurnal CS scria zilele trecute despre faptul că administraţia judeţeană a câştigat, la Curtea de Apel Timişoara, procesul cu SC Aeroportul Caransebeş, societatea urmând să plătească Consiliului Judeţean o redevenţă de 1,4 milioane de lei. Întrebat dacă după pierderea acestui litigiu mai continuă vreo investiţie pe aeroport, Gabriel Olariu s-a arătat mai mult decât optimist. „Continuăm. Vom plăti redevenţa fără probleme, însă ceea ce vreau să vă spun este că procesul de la Curtea de Apel nu a fost despre redevenţă, ci despre faptul că noi am cerut 3,9 ha care lipsesc din contractul de concesiune pentru a putea merge mai departe. Dacă nu este terenul la voi, ne daţi banii investiţi acolo. Dar terenul este al Consiliului Judeţean pentru că a fost intabulat pe instituţie în noiembrie 2017. Când eu, Gabriel Olariu, am intrat în acţionariatul SC Aeroportul, oamenii de acolo au avut puterea să îmi dea aeroportul pe mână, să mă împuternicească să mă ocup de toate operaţiunile şi negocierile Aeroportul SA Caransebeş. S-a spus că am doar 3 acţiuni. Pot să am şi una, tot acţionar mă numesc. Nu contează câte acţiuni am eu, important este că vreau să fac ceva acolo. De la început am spus prima dată investiţia, apoi profitul “, ne-a spus Gabriel Olariu.

Omul de afaceri susţine că lucrurile sunt simple: aeroportul din Caransebeş poate ajunge un obiectiv important pentru judeţ, o investiţie de succes: „Eu am ca obiectiv autorizarea şi dezvoltarea aeroportului, Consiliul Judeţean are acelaşi obiectiv, înseamnă că având acelaşi obiectiv trebuie să ajungem la un consens şi să fiu sprijinit în demersul meu, nu împiedicat. La nivel declarativ, intenţiile noastre sunt la fel. Atunci unde este problema? Eu am început să investesc aici în 2018, este o dovadă clară că vreau să fac ceva. Dar nu pot aduce avioane pentru a face dezmembrări de avioane si scoala de tehnicieni de aviatie, nu pot aduce avioane cu marfă pentru a face cargo, nu pot face nimic dacă aeroportul nu este autorizat. Autorizarea aeroportului este şi obiectivul principal din contractul de concesiune“.

Gabriel Olariu precizează că tot ce trebuie să facă forul decizional judeţean este să predea cu proces verbal la SC Aeroportul acele 3,9 hectare de teren pentru a putea intabula concesiunea:„Autoritatea Aeriană Civilă Română ne-a aprobat Planul de securitate pentru aeroport, lucru pe care îl pot arăta conducerii Consiliului Judeţean oricând. Însă, pentru a ne aproba Planul de siguranţă ne cer planul topografic, iar din acel plan ne lipsesc cele 3,9 hectare. Nimeni nu va aproba un plan de siguranţă fără acel teren, pentru că există riscul să apară orice pericol care să pericliteze siguranţa aeronavelor”.

Cât despre plata redevenţei, despre care preşedintele Consiliului Judeţean, Silviu Hurduzeu, spunea că se ridică la 1,4 milioane de lei, omul de afaceri a spus că va fi plătită fără probleme. „Nu am spus nicio clipă că nu o vom plăti. O plătim!“.

Omul de afaceri spune că va arăta tot ce vrea să facă pe aeroportul din Caransebeş în cadrul unei întâlniri oficiale cu conducerea Consiliului Judeţean: „Am făcut două adrese să stabilesc o întâlnire cu cineva din conducerea Consiliului Judeţean, voi mai face o adresă şi sper să primesc un răspuns. Ce împiedică o simplă discuţie cu mine? La masă, oficial, nu la colţuri. Vin, dacă mi se permite, în plenul Consiliului Judeţean să prezint ce planuri avem. Vreau să arăt cu dovezi că am inceput să autorizez aeroportul, să creez acolo o platformă de business şi educaţie, unde vor lucra oameni şi care va dezvolta judeţul. Invit la orice oră consilierii judeţeni, conducerea administraţiei judeţene pe teren pentru a vedea că tot ceea ce eu spun are suport“. Investitorul susţine că este dispus să ofere şi varianta de a face „Consiliul Judeţean acţionar din nou la aeroport. Le băgăm doi oameni în Consiliul de Administraţie, să decidă dânşii care“.

Aeroportul din Caransebeş poate să devină cel mai modern, fiabil, atractiv aeroport din România. Când se va înţelege asta, lucrurile vor merge spre bine“, a mai declarat Gabriel Olariu.