REȘIȚA – Periferia, cu personajele ei tipice, își arată splendoarea mizeriei și lipsei oricărui orizont.
Sunt prezente haimanale de toate vârstele, personaje ratate provenind din toate categoriile sociale, oameni pe care viața i-a învins și care și-au acceptat mizeria unde au început să se simtă bine. Viața se derulează după legile tipice mahalalei: toți îi cunosc pe toți, viața fiecăruia e un spectacol pentru toți ceilalți, sărăcia e lucie, bârfa e la ea acasă, degradarea fizică și morală țin loc de scop în viață.
Iată cum un nefericit tată a patru fete, una mai slută ca alta, pare să fi găsit ginere pentru una dintre odrasle. Cum se mai codește la fel de nefericitul mire, cum încearcă să dea bir cu fugiții de la nunta cu o mireasă frumoasă ca întunericul. Ba e sărac, ba e infractor, ba delapidator. Tata socru are grijă să treacă cu vederea peste toate.
Iată cum un portofel cu 15.000 de ruble cade în mâinile a trei slujitori ai Domnului, unul mai smerit ca altul. Unul toarnă otravă în vodka cu care-i cinstește pe ceilalți doi, dorind să pună mâna pe toți banii. Ceilalți așteaptă ca acesta să adoarmă spre a-l întinde pe șinele de tren. Iar trenul vine și rezolvă dilema, prilej pentru popii rămași în viață să închine un pahar de vodkă în cinstea micii averi cu care s-au procopsit.
Tabloul mahalalei e mult mai vast. „13 tablouri cu oameni”, piesa Teatrului „Elvira Godeanu” din Târgu Jiu, suprinde doar câteva trăsături. Spectacolul regizat de Alexandru Dabija s-a jucat pe scena Festivalului „Scena ca o stradă”.