REŞIŢA – „La 112 trebuie sunat doar când există cu adevărat o urgenţă“, susţin reprezentanţii STS. Conform unei statistici realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) pentru judeţul Caraş-Severin, în al doilea trimestru al acestui an la numărul unic de urgenţă 112 au fost primite şi tratate 51.006 apeluri.
Dintre acestea 19,21% au fost reale şi 80,79% false. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă – 71,16%, Poliţie – 23,45%, Pompieri 3,15% şi Jandarmerie – 2,23%. Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele pre-pay.
Urmare a constatărilor făcute de către autorităţile statului, 99 de cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112. Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc.
Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale. Autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi.
Nina Curiţa