BERLIN – La Târgul de la Berlin, care este în plină desfăşurare, apicultorul Ion Bărbuţ a reuşit să vândă aproape toată mierea.
Aşa cum vă spuneam zilele trecute, la Târgul de la Berlin, ce se desfăşoară în această perioadă, judeţul nostru este reprezentat de doi producători: Ion Bărbuţ de la Mehadia care îşi promovează mierea şi Mircea Freisz de la Bocşa, care îşi promovează produsele din ciuperci. Cele 400 de kilograme de miere sunt aproape vândute. „Am vândut mierea de tei şi de salcâm ca pe pâinea caldă. Oamenii sunt foarte mulţumiţi. În plus, am vândut-o la preţ de România pentru că, sincer să vă spun, aici se resimte cumva o criză. În plus, am mers mai mult pe promovare. Oamenii nu prea au bani iar mulţi mi-au spus că una dintre cauze o reprezintă imigranţii. Nu mă pricep eu la din astea, văd doar că şi cei de aici nu mai au banii de altădată. Însă vizitatori sunt mulţi, numai eu am avut la stand peste 2500 de degustări în câteva zile. Sunt foarte mulţumit de vânzare“ ne-a spus Ion Bărbuţ.
Omul susţine că vinde bine şi propolisul, polenul şi alte produse pe care le mai are la stand. Mai mult, o firmă din Slovenia s-a arătat interesată să comande miere de tei de la apicultorul cărăşean. Întrebat dacă a avut bani până la urmă să îşi plătească standul, Bărbuț ne-a spus că s-a descurcat prin bunăvoinţa unor patroni din Bucureşti. „Patronii de la Restaurantul Cocoşul Roşu din Bucureşti m-au luat sub aripa lor. Au plătit standul, transportul (pentru că am venit cu tirul lor) şi cazarea, iar acum ne decontăm după târg. Le mulţumesc din suflet pentru că au avut disponibilitatea să plătească, eu neavând toţi banii deodată. Acum o să mă achit de ei, dar mă bucur că mai există şi oameni de bine“, ne-a mai spus Ion Bărbuţ.
Săptămâna trecută, apicultorul cărăşean se plângea că nu este sprijinit de nicio autoritate ca să meargă la Berlin. Totuşi, când se întoarce în ţară va găsi şi o veste bună. Guvernul a aprobat, în ședința de miercuri, Ordonanța de Urgență privind Programul de susţinere a internaţionalizării operatorilor economici români, cu finanţare de la bugetul de stat, un nou instrument de promovare individuală a întreprinderilor mici și mijlocii. Programul facilitează promovarea produselor şi serviciilor IMM-urilor pe pieţele externe, stimulând comunicarea şi parteneriatul în afaceri și pregătind întreprinzătorul în domeniul tehnicilor de promovare pe noi piețe. În cadrul programului, fiecare beneficiar poate obţine pe parcursul unui an maximum 50.000 lei, sumă nerambursabilă. Anual, se estimează un număr de maxim 500 de beneficiari.