Reactualizat la:

Medierea stinge conflictul dintre consumator si comerciant

Medierea stinge conflictul dintre consumator si comerciant
Scris de Roxana Bălan Nafiru - REŞIŢA – UE încurajează consumatorii şi comercianţii să apeleze la mediere pentru a-şi rezolva, echitabil, conflictul.

Rectifica

Cu siguranţă nu sunt puţini cărăşenii care după ce şi-au cumpărat produsul dorit au fost nemulţumiţi de calitatea sa, dorindu-şi returnarea acestuia şi recuperarea investiţiei. În momentul de faţă, instrumentele pe care românii le au la îndemână pentru a-şi face dreptate în astfel de cazuri sunt fie reclamaţiile la Protecţia Consumatorului, fie procesul în instanţă. Uniunea Europeană propune însă proceduri simplificate de soluţionare a litigiilor în materie de consum. Despre toate aceste aspecte s-a discutat, joi, în cadrul unei conferinţe de presă susţinută de conducerea Corpului Profesional al Mediatorilor din Caraş-Severin, structură teritorială recent înfiinţată.

„Aş dori să vă vorbesc despre Directiva europeană privind soluţionarea alternativă a litigiilor (SAL) şi despre platforma de soluţionare online a litigiilor (SOL), adică despre modificările legislative preconizate a se aplica începând cu data de 9 iulie 2015. Directiva 11/2013 a Comisiei Europene oferă o soluţie simplă, rapidă şi necostisitoare în cazul litigiilor dintre comercianţi şi consumatori. În România, la ora actuală, mediatorii sunt singurele entităţi SAL organizate teritorial şi pregătite pentru a duce la îndeplinire implementarea programului SOL. Ce înseamnă acesta? Se referă la soluţionarea online a litigiilor la nivelul Uniunii Europene, atât transfrontaliere cât şi în interiorul statelor membre în materie de consum. Până în data de 9 iulie 2015, trebuie să avem o legislaţie în vigoare care să introducă Directiva 11/2013, dar fără a se încălca Directiva 52/2008 a Uniunii Europene, care specifică foarte clar faptul că în România singurul certificat în domeniul SAL este Consiliul de Mediere“, a explicat vicepreşedintele Corpului Profesional al Mediatorilor din Caraş-Severin, Maria Berbencea.

Cu alte cuvinte, directiva europeană încurajează consumatorii şi comercianţii să apeleze la mediere pentru a-şi rezolva, în mod echitabil, conflictul. Platforma de soluţionare online a litigiilor urmează să fie pusă în practică de luna viitoare şi va putea fi folosită gratuit de orice consumator. Avantajul accesării acestei platforme constă în faptul că timpul de soluţionare a litigiului se scurtează. „În procedura SAL nu se va ajunge în instanţă şi, de asemenea, nu va fi sancţionat nici comerciantul. Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului nu se poate constitui în entitate SAL, motivul fiind tocmai acela că nu poate fi neutru şi imparţial în astfel de situaţii, atribuţiile sale fiind cele de sancţionare a comerciantului şi, în nici un caz, de rezolvare a litigiilor care apar între cumpărător şi comerciant“, a mai precizat Maria Berbencea.

Corpul Profesional al Mediatorilor din Caraş-Severin s-a constituit la finele lunii trecute şi alături de alte 41 de entităţi judeţene aparţine de Corpul Profesional al Mediatorilor Autorizaţi din România. La nivel judeţean, filiala numără 64 de membri iar preşedinte este Ionela Spătaru. Aceasta a precizat că rolul mediatorului nu este ca cel al judecătorului, ci vine în ajutorul celor două părţi, ajutându-le să ajungă la un consens pe cale amiabilă.

La conferinţă a fost prezentă şi Clara Maria Constantin, managerul Bibliotecii Judeţene „Paul Iorgovici“, care este şi preşedintele filialei judeţene a Asociaţiei Naţionale a Bibliotecarilor şi Bibliotecilor Publice din România, organizaţie care, alături de IREX România, a încheiat un protocol de colaborare cu reprezentanţii Consiliului de Mediere. În urma acestui protocol, bibliotecarii vor organiza acţiuni prin care utilizatorii săi să afle mai multe despre mediatorii din judeţ şi despre noile directive europene.



Comentarii 0

Vă mulțumim pentru comentariul dumneavoastra. - comentariul va fi verificat de catre un editor si numai in cazul aprobarii va aparea pe site.

 
1000
/1000 caractere ramase
Mai multe stiri din categoria CAON Stirile judetului Caras-Severin
Dormeau în post! Primarul le-a stricat somnul!
CARANSEBȘ - Este vorba de mai mulți polițiști locali din Caransebeș, de serviciu sâmbătă noaptea, surprinși de [...] mai multe »
Poliţia n-o mai caută pe Bianca
BOCŞA - Poliţia judeţului ne aminteşte de tânăra de 15 ani dată dispărută inclusiv prin mass-media în 10 [...] mai multe »
Dan Barna promite că va fi un preşedinte „full time“
REŞIŢA - Acesta este şi motivul pentru care candidatul USR-PLUS la alegerile prezidenţiale a venit la Reşiţa cu [...] mai multe »
Iluminat public modern pentru Moldova Nouă
MOLDOVA NOUĂ - Iar pentru asta a fost semnat un contract de aproape 11 milioane de lei, bani din care se va moderniza [...] mai multe »
Urmărire ca-n filme la Reşiţa! Şofer reţinut!
REŞIŢA - Autoturismul condus fără permis de un reşiţean de 35 de ani, cu damf de alcool, a fost urmărit de [...] mai multe »
Primarul Aninei, revoltat pentru Semmering
CARAŞ-SEVERIN - Edilul face memoriu la Ministerul Transporturilor şi asta pentru că, începând cu data de 25 [...] mai multe »
Accident provocat de un caransebeșean băut pe DN 6
CARANSEBEȘ - Șoferul, care venea tocmai din Austria, a fost filmat de un alt participant la trafic încă de pe [...] mai multe »
Felix Borcean: Cei din spital să vină şi cu probleme serioase!
CARANSEBEŞ - De parcă nu ar cunoște-o toată lumea, situația mai mult decât dificilă în care se află spitalul [...] mai multe »
Totul este în puţin! Chiar şi fericirea e în crâmpeie…
REȘIȚA - Ochii sunt mici, dar ei cuprind orizontul. Există un alt loc mai frumos pe lume decât ochii celor care te [...] mai multe »
Mai multe din categorie »

Autentificare



Ti-ai uitat parola?
Inregistrare user nou

Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe CAON.ro

Autentificati-va pe CAON.ro:




Ti-ai uitat parola?

Comentati pe CAON.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Inregistrare user nou