Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Pentru că platforma informatică nu a funcţionat în parametri normali, operaţiunile au fost efectuate offline.

De la implementarea sistemului informatic unic integrat în care se operează cu cardul electronic au existat mai multe sincope care au pus în dificultate medicii, în special pe cei de familie. Marţi, încă de la prima oră, aceştia nu au putut opera în sistem din cauza unor probleme tehnice.

„Se pare că cea mai utilizată metodă de a face economii a Casei Naţionale este aceea că, aşa cum s-a întâmplat astăzi (ieri – n.r.), nu funcţionează sistemul. Am pierdut deja şirul de când s-au întâmplat asemenea probleme tehnice ale sistemului. Nu am putut elibera nicio reţetă, indiferent de softul de cabinet utilizat. Nici nu ştim dacă mai are rost să sesizăm Casa Naţională. Nu poate fi validată nicio reţetă, însă pacienţii au fost înţelegători şi au plecat, spunând că vor reveni“, ne-a declarat dr. Daniel Popovici, vicepreşedintele Asociaţiei medicilor de liberă practică şi medicina familiei Caraş-Severin. Autorităţile au recunoscut că este vorba despre o problemă tehnică şi că se încearcă remedierea situaţiei.

Pacienţii programaţi au fost nevoiţi să facă marţi cale-ntoarsă, situaţie întâlnită la nivel naţional. „Începând cu ora 8:30, platforma informatică PIAS (Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate) este indisponibilă datorită unor probleme de comunicații.

Furnizorii pot opera în aplicațiile proprii serviciile prestate în modul «offline», iar în momentul remedierii problemelor apărute se poate reîncepe transmiterea online a datelor de raportare. CNAS va anunța pe site-ul propriu și pe toate mijloacele de comunicare momentul în care se vor remedia problemele“, se preciza marţi pe site-ul oficial al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate. Serviciile medicale sunt acordate, începând din 1 septembrie, doar cu cardul de sănătate. Dacă pacientul nu este asigurat sau are card emis dar nu îl prezintă furnizorului, acesta va putea primi doar servicii medicale de urgenţă.

„Pacienţii care au avut programare au venit la cabinet, însă nu le-am putut valida reţetele. Cei 20 care au avut azi programare li se vor adăuga celor 20 care au programare pentru mâine. Cred că, până în 40 de pacienţi vor fi validaţi de către sistem, aşa că s-ar putea rezolva problema tehnică. Însă pacienţii sunt puşi pe drumuri, nu că ar fi o noutate…“, a mai adăugat dr. Popovici.