REŞIŢA – Automobilistul Lucien Hora a rămas liderul incontestabil al „Coastei“ din România.
JURNAL DE CARAȘ-SEVERIN: A mai trecut un an cu semnificații deosebite pentru cariera ta, pentru colegii de echipă şi pentru club.
LUCIEN HORA: Anul ăsta s-au împlinit două decenii de curse şi sper să continui. Au fost multe succese, multe bucurii. Fără să fiu considerat lipsit de modestie, am reușit 75 de victorii la open. De asemenea, sunt bucuros de faptul că și colegii mei, Ovidiu Zaberca și Mircea Pădurean, au înregistrat rezultate foarte bune în 2014. Sunt doi oameni deosebiți, din toate punctele de vedere. Aceleași aprecieri le am și față de echipa de mecanici. Cu toții au demonstrat că suntem cei mai buni. Chiar dacă venim din sătucul nostru mic, ne-am bătut cu titanii financiari, și i-am învins din nou. Și i-am avertizat, la festivitatea de premiere, că și în 2015 tot Banatul va fi fruncea!
JCS: Cum a fost lupta în 2014? Mai grea, mai ușoară?
L.H.: Trebuie să recunosc, anul a fost puțin mai greu. Pe noi ne-a cam dezavantajat noul regulament, cu două urcări, cu vremea capricioasă care ne-a afectat din punct de vedere tehnic. Cu noile mașini care au apărut, unele foarte puternice, care au mărit concurența. În același timp, sau mai bine zis tocmai din aceste motive, lupta a fost mai frumoasă, pentru că din opt curse am avut șapte victorii, și un abandon, datorită ruperii unei planetare. Partenerii mei mă împingeau de la spate și la antrenamente. După cum ști, eu și mașina n-am dat cât am putut și putem, decât atât cât trebuia. Așa că, la final, am tras linie și am plecat cu traista plină. Și eu, dar și colegii mei, cu victoriile lor. Deci, un an bun.
JCS: Dar, ai cam… tremurat.
L.H.: După abandonul de la Teliu, am avut unele emoții. Fiindcă nu găseam piesa care îmi trebuia. Mașini ca Lola nu se mai fabrică. Din fericire, am pus-o la punct în timp util și nu am mai avut nici o problemă.
JCS: Bănuesc că ați discutat în familia auto, ce vă propuneți în 2015.
L.H.: Ca în totdeauna, la sfârșitul unui campionat analizăm, discutăm ce vom face mai departe. Suntem o familie, de 20 de ani suntem împreună cu majoritatea mecanicilor. Este meritul regretatului Werner Hirschvogel, care a reușit să ne unească. Și sper să mergem mulți ani, în aceeași formulă.
JCS: Pentru un start cât mai bun, pentru atingerea obiectivelor propuse este, firește, nevoie și de îmbunătățirea performanțelor mașinilor, mai ales că partenerii de întrecere se înoiesc permanent.
L.H.: Aici, situația este puțin mai delicată. Pentru că susținerea din partea clubului A.C.M. Sport Reșița nu va mai fi, se pare, la nivelul lui 2014. Ca urmare, fiecare dintre noi va trebui să găsim soluții suplimentare de finanțare, pentru completarea bugetului.
JCS: În consecință, nu prea vor fi investiții, la capitolul investiții.
L.H.: Din păcate, nu cred că vor fi. Numai dacă Ovidiu Zaberca se va întoarce din Australia să-și aducă ceva. S-a dus pentru două-trei luni, să mai facă ceva banii, să investească în mașină. Mircea Pădurean s-a apucat de treabă, să-și repare motorul care i s-a stricat la Teliu. Iar eu, dacă o vând pe Lola, sper să-mi iau altceva. Oricum, tot o mașină sport, că n-aș vrea să mă mai întorc la mașini gen taxi, de serie. Deci tot un prototip, o formulă, o mașină pur–sânge, de curse. Dacă nu voi reuși, rămân cu Lola. Îi va trebui o revizie serioasă și pot conta pe ea și în 2015. Are încă un potențial mare pentru viteza în coastă. Numai că pentru a face o grupă ar mai fi nevoie de patru monoposturi. Altfel, conform noului regulament, ne taie din puncte la jumătate. Dar, despre acest subiect vom mai vorbi după 10 ianuarie 2015, când se bate în cuie și calendarul.
JCS: Apropo de calendar… Au apărut unele modificări.
L.H.: Da. Din păcate s-a scos „Trofeul Rânca“, unul dintre cele mai sigure și frumoase trasee. Dar, să sperăm că și pe Rarău va fi bine.
JCS: Fie ca anul care vine să vă aducă aceleași satisfacții, ca în ultimii ani! Multă sănătate ție, colegilor și prietenilor tăi, familiilor tuturor!
L.H.: Eu vreau să mulțumesc cotidianului Jurnal de Caraș-Severin pentru că a fost permanent alături de familia auto, atât la bine cât și la greu, și un nou an prosper!