Reactualizat la:

Locomotivele, onoare sau afacere?

Locomotivele, onoare sau afacere?
REŞIŢA – În vreme ce pentru unii, Muzeul pare căzut din lac în puţ, pentru alţii, problema obiectivului e ca şi rezolvată…

 (6 comentarii)

Rectifica

Cea mai recentă şedinţă a consiliului local a repus pe tapet problema Muzeului reşiţean deLocomotive, însă nu oricum. Ci în cadrul unei discuţii despre acordarea titlului de cetăţean de onoare al municipiului Reşiţa unor personalităţi marcante pentru viaţa urbei.

De fapt, s-a decis chiar ca acordarea acestor titluri să se facă la începutul şedinţei, fiind distinşi astfel preotul dr. Vasa Lupulovici, care-şi desfăşoară activitatea la Parohiile Ortodoxe Sârbe din Socol şi din Reşiţa, Liubiţa Raichici, care a avut (şi are) un rol deosebit în colaborarea transfrontalieră şi în apropierea românilor de sârbi, ing. Dan Corneliu Ion Marius Perianu, pentru contribuţia pe care a adus-o în promovarea municipiului de pe Bârzava, atât din punct de vedere tehnic, cât şi prin diferitele sale publicaţii, şi Hirschvogel Werner, pentru frumoasa carieră în domeniul sportului cu motor, urmând ca titlul să-i fie acordat de primarul Reşiţei în cadrul festivităţii de premiere de la Campionatul de viteză în coastă.

Personalitatea ing. Perianu a trezit însă discuţii aprinse în cadrul consiliului local, legate de parcul din Triaj. Consilierul Tiberiu Pădurean, iniţiatorul hotărârii de acordare a titlului de cetăţean de onoare, vorbea despre acesta ca omul datorită căruia s-au pus bazele Muzeului de Locomotive, fapt ce a scos la iveală problemele actuale cu care se confruntă obiectivul.

Consilierul Ioan Benga a reclamat faptul că „domnul Chebuţiu a donat zilele acestea 15 locomotive unei doamne. Ale cui mai sunt aceste locomotive?“ Bătrânele utilaje, împreună cu 1.069 de metri liniari de cale ferată, au fost donate de către actualul proprietar către AsociaţiaUDR – Uzinele de Fier şi Domeniile Reşiţa.

S-ar părea că problema Parcului de Locomotive s-a acutizat, plecând de la faptul că terenul de sub obiectiv este împărţit între trei proprietari (primăria şi două persoane fizice, dintre care una cu pretenţii financiare foarte mari, pe care autorităţile locale nu le pot satisface). Teoretic, potrivit municipalităţii, discuţiile verbale purtate cu conducerea UCMR s-au finalizat cu promisiuni de donare a locomotivelor, însă totul s-a redus la o atribuire a dreptului de administrare pe câte un an, ultimul contract expirând anul trecut, în decembrie, singura „afacere“ a primăriei fiind aceea de a le asigura, pe bani publici, paza. Iar până în momentul de faţă, autorităţile au primit semnale că vor beneficia, în continuare, de dreptul de administrare al locomotivelor.

Şi totuşi, nu 15, ci 16 locomotive au fost donate de UCMR. Fiind vorba despre monumente istorice, donaţia s-a făcut „cu acordul nostru exprimat în scris, în urma unor discuţii, legea prevăzând libera donaţie a acestora, ne-a explicat Ada Cruceanu-Chisăliţă, directorul Direcţiei pentru Cultură şi Patrimoniu Naţional. Şi de la Ministerul Culturii au primit avizul“.

Potrivit acesteia, statutul organizaţiei o avantajează pentru a putea beneficia, în viitor, de fondurile atât de necesare pentru reabilitarea muzeului. În momentul donaţiei, au fost transmise drepturile asupra celor 15 locomotive, la care s-a adăugat prima, care, deşi era cea mai veche, a fost adusă la Reşiţa destul de greu, nefigurând în nici un inventar. Într-un final, şi aceasta a fost transferată noilor proprietari din cadrul asociaţiei.

„Statutul asociaţiei este unul foarte bun pentru protejarea monumentelor, reprezentanţii acesteia luându-şi angajamentul că vor respecta legislaţia în domeniu şi au agreat propunerea Consiliului Judeţean în ceea ce priveşte reabilitarea“, a mai precizat Ada Cruceanu. Teoretic, ar mai rămâne de rezolvat problema terenurilor, pentru că reprezentanţii direcţiei de cultură nu agreează mutarea locomotivelor în vreo altă locaţie.

Antoniu Mocanu



Comentarii 6

Vă mulțumim pentru comentariul dumneavoastra. - comentariul va fi verificat de catre un editor si numai in cazul aprobarii va aparea pe site.

 
1000
/1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor
Mai multe stiri din categoria CAON Stirile judetului Caras-Severin
Niciun constructor interesat de dispensarul din Sasca Montana
SASCA MONTANĂ - La „prima strigare“, nici o firmă nu şi-a depus oferta pentru reabilitarea şi modernizarea [...] mai multe »
De luna aceasta, Berzovia intra in santier
BERZOVIA - Se vor efectua lucrări de modernizare în toate cele trei localităţi: Berzovia, Gherteniş şi Fizeş. [...] mai multe »
Salvamontistii si elicopterul SMURD, misiune de salvare pe Tarcu
MUNȚII ȚARCU - Salvamontiștii de pe Muntele Mic au chemat elicopterul SMURD, după ce unui bărbat cu probleme [...] mai multe »
Noi fete pentru caminele din Carasova
CARAŞOVA - După ce a suferit reparaţii şi modernizări, căminul cultural din Iabalcea, sat aparţinător comunei [...] mai multe »
Atentie, soferi! Se circula greu pe DN 6, intre Caransebes si Cornea!
CARAȘ-SEVERIN - Trebuie să vă înarmați cu multă răbdare dacă aveți programat să circulați pe DN 6 în [...] mai multe »
Salvat din apele Dunarii de politistii de frontiera
BERZASCA - Un localnic a fost salvat și adus în siguranță la malul Dunării de către poliţiştii de frontieră [...] mai multe »
Statiunea de pe Cerna hulita, dar si solicitata
BĂILE HERCULANE - Asta datorită bazelor de tratament luate vara cu asalt de turiştii din întreaga ţară, dar şi de [...] mai multe »
Cea mai mare suprafata agricola din judet este lucrata de privati
CARAȘ-SEVERIN - Din cele 28.362 de hectare recoltate vara aceasta, numai 5.882 de ha au fost muncite de agricultorii [...] mai multe »
Maimutele cu mantie, cele mai noi atractii la Zoo Resita
REŞIŢA - Reprezentanţii municipalităţii ne informează că au fost aduse exemplare noi pentru colecţia de animale [...] mai multe »
Mai multe din categorie »

Autentificare



Ti-ai uitat parola?
Inregistrare user nou

Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe CAON.ro

Autentificati-va pe CAON.ro:




Ti-ai uitat parola?

Comentati pe CAON.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Inregistrare user nou