REŞIŢA – Şi asta se va întâmpla pentru ca transportul public reşiţean să fie regândit.
Viceprimarul Ioan Crina a confirmat că Primăria intenționează scoaterea liniilor de tramvai care nu mai pot fi folosite. „Chiar dacă reluăm transportul cu tramvaiul, trebuiau alte linii. Vedeți ce probleme sunt din cauza șinelor. O dată ca și trafic și, o dată ca intersecții care trebuiau făcute după tramvai, nu puteam să ne gândim la o alternativă. Şi dacă tramvaiele ies din discuție, vizăm troleibuzele sau autobuzele electrice și autobuzele Euro 6 care sunt eligibile. Transportul comun, în Reșița, este axat pe două componente: transportul intern, pe lungimea orașului, și traseele externe pe cartierele și satele aparținătoare municipiului Reșița. Eu, personal, cred că cea mai bună variantă și cea mai ieftină este cea cu autobuzele electrice pentru interior și autobuzele Euro 6 pentru exterior. Sigur, dacă va rezulta altceva din studiu, următoarea variantă ar fi troleibuzele, dar aici avem greutăți, pentru că nu acoperim întregul municipiu cu banii care sunt alocați. Ca exemplu, vă dau Ghiroda, din județul Timiș, care, fără depou, a făcut, cu 3 milioane euro, pentru 1,5 km linie de firobuz. Eu aș vrea să avem o gândire ca să ne rezolvăm problema, adică, să atingem și scopul proiectului, deci eliminarea noxelor, dar și să rezolvăm întregul transport“, a explicat viceprimarul cu atribuţii de primar.
Primăria Reșița speră ca, pe Programul Operaţional Regional, la capitolul Mobilitate Urbană, să obțină bani pentru refacerea infrastructurii căii de rulare a tramvaiului și, efectiv, pentru troleibuze sau autobuze electrice, în funcție de rezultatul studiului de fezabilitate.