Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – De dragul procedurilor, Reşiţa a dezbătut dacă se vor demola Confecţiile pentru un nou Lidl, deşi autorizaţia de demolare era deja emisă…

Cea de-a doua etapă a dezbaterilor pentru eventualitatea construirii unui nou magazin Lidl la Confecţii, în Govândari, i-a pus pe reşiţeni, luni, 8 mai, în faţa faptului împlinit. Deşi oamenii s-au adunat la Primărie să dezbată dacă supermarketul va fi amplasat la parterul clădirii existente sau dacă aceasta va fi rasă pentru amplasarea unei cutii marca Lidl, primarul Ioan Popa a constatat, din capul locului, că Primăria Reşiţa a avizat deja demolarea Confecţiilor.

Puţinii reşiţeni prezenţi au avut păreri diferite. Unii au vrut noul magazin, în vreme ce alţii şi-au dorit păstrarea construcţiilor înflorite sub glorioasa Epocă de Aur, iar alţii s-au declarat stresaţi, obosiţi, plictisiţi, scârbiţi chiar de atâtea magazine şi reclame, considerând că reşiţenii nu se calcă pe degete prin Kaufland, care ar fi suficient.

dezb

Administratorul public Paul Vasile constata cu stupoare lipsa căilor de acces pentru pompieri, între clădirile care vor exista pe platoul Confecţiilor. Iar arhitectul Ioana Mihăiescu a precizat: „Ca şi cetăţean, nu agreez ideea apariţiei unui nou supermarket la Reşiţa, atâta vreme cât oraşul este într-o agonie economică evidentă. Ca profesionist, îmi dau seama că oraşul nu poate sta pe loc! Sunt conştientă că trebuie să demolăm din fondul construit existent, care nu este valoros, şi trebuie să dezvoltăm şi în acest fel oraşul. Soluţia a fost de a renunţa la o parte din corpul fabricii de confecţii, deţinută de firma de textile care lucra în lohn de 20 de ani (din 1991 – n.r.), şi care a ajuns într-o strangulaţie economică. Doreşte să înlocuiască un corp de clădire, să vândă practic terenul de sub acesta. (…) Dezbaterea publică a fost tardivă din punctul meu de vedere, pentru că autorizaţia de demolare pentru o parte a construcţiei fabricii de confecţii a fost emisă de către Primăria Reşiţa, deci putem considera terenul ca gol“.

Chiar şi aşa, cei de la Lidl au venit nepregătiţi şi nu au putut prezenta cum va arăta, la final, zona, însă proiectul lor îşi va urma cursul.