REŞIŢA – Mai sunt trei zile până va suna primul clopoţel din anul şcolar 2014-2015.
Oferta educaţională a noului an şcolar cuprinde patru noi cursuri opţionale destinate elevilor din învăţământul preuniversitar.
„Istorie recentă a României“
Acest curs opţional va fi implementat la decizia şcolii. Este dedicat ariei curriculare „Om şi societate“ şi utilizării resurselor multimedia din pachetul educaţional destinat nivelului liceal (clasele IX-XII).
Şah în cadrul şcolii
Disciplina opţională „Educaţie prin şah“, anul I şi anul al II-lea de studiu, intră în curriculum la decizia şcolii pentru învăţământul primar. Elevii vor avea ocazia să se familiarizeze cu tabla de şah, cu regulile de joc şi să decodifice semnificaţia semnelor convenţionale utilizate în partida de şah. Exerciţiile de interpretare, observaţia, simularea unor situaţii de joc, calculul unor variante de joc sunt etape pe care elevii le vor parcurge în cei doi ani de studiu. Programele au fost realizate în urma consultărilor cu specialiştii din cadrul Federaţiei Române de Şah.
Arhitectură şi istoria jazz-ului
Disiplina opţională „De-a arhitectura. Educaţie pentru arhitectură şi mediu construit“ este destinată claselor a III-a şi a IV-a. Timp de o oră pe săptămână, elevii acestor clase pot afla informaţii despre modul în care se construieşte mediul, dar şi elemente minimale de arhitectură. Programa propune şi activităţi în aer liber, centrate pe identificarea în realitate a conceptelor învăţate în clasă. Proiectul a fost elaborat în colaborare cu specialiştii din Ordinul Arhitecţilor din România, Asociaţia Arhitectura şi specialiştii Departamentului de Ştiinţe ale Educaţiei din cadrul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei a Universităţii Bucureşti. Tot în acest an şcolar vor fi implementate şi disciplinele opţionale „Muzică vocală de jazz – muzică uşoară“ şi „Istoria Jazz-ului“, pentru învăţământul liceal, specializarea Muzică. Prima disciplină vizează elevii din ciclul liceal, clasele IX-XII, iar cea de-a doua, elevii din clasele a XI-a şi a XII-a. În cadrul disciplinei „Muzică vocală de jazz – muzică uşoară“, elevii vor aprofunda genurile şi formele muzicale specifice: Ragtime, Blues, Boogie – Woogie, Bebop, jazz afro-brazilian etc. În plus, elevii îşi pot dezvolta competenţe specifice precum interpretarea vocală creativ – expresivă şi vor realiza acompaniamente vocal – instrumentale solo sau în grup. Disciplina „Istoria Jazz-ului“ este axată pe prezentarea originilor şi contextului istoric al apariţiei jazz-ului, iar liceenii cărora li se adresează vor învăţa să opereze cu concepte şi termeni specifici, dar şi să identifice forme de expresie artistică în muzică, literatură şi dans.