REŞIŢA – Drumarii au făcut ca lucrările la carosabil, menite să îmbunătăţească situaţia, să devină un calvar rutier.
Conducătorii auto care au avut de-a face zilele acestea cu drumul Reşiţa – Timişoara, via Voiteg (DN 58B + E70), au avut parte de câteva surprize neplăcute. Deşi apariţia utliajelor celor de la drumuri i-au bucurat în primă instanţă pe participanţii la trafic, efectele asupra carosabilului au fost mai mult decât neplăcute. Stratul pus peste cel vechi are o grosime atât de „mare“ încât pe tronsonul Reşiţa-Bocşa se văd prin el vechile marcaje ale drumului, iar la Berzovia iarba a început să încolţească înspre margini.
Cu tot asfaltul turnat, continuă să se facă simţită şi eterna denivelare din drum, pe sensul de mers dinspre Bocşa spre Reşiţa. Pe anumite porţiuni, au fost lăsate neacoperite fâşii de carosabil care te-ar duce cu gândul că drumarii şi-au dorit să amenajeze chiar piste pentru biciclişti pe drumul naţional (DN 58B) sau pe cel european (E70), deşi aceste categorii de drumuri sunt destinate exclusiv autovehiculelor.
Chiar dacă s-ar crede că pietrişul colorat are rolul de a facilita circulaţia pe asfaltul topit de temperaturile caniculare, acesta este antrenat de roţile unora în parbrizele altora, transformând un drum până nu demult circulabil într-unul care-ţi roade treptat pneurile. Calvarul e însoţit de zornăitul inerent produs de fărâmele de asfalt antrenate de roţi, aruncate în interiorul carosieriei maşinii. Iar ici, colo au apărut deja rosături în proaspătul covor asfaltic.
Pe diferite tronsoane, zilele trecute, s-a circulat alternativ, pe o singură bandă, traficul fiind dirijat fie de drumari, fie semaforizat. Aşa s-a întâmplat şi la Bocşa, lângă o spărtură în drum, înaintea barierei, săpată pe sensul dinspre primărie spre ieşirea spre Reşiţa.
Dar, până una, alta, nu sunt de vină drumarii că şoferii îşi pun maşinile să muşte fără milă din carosabil sau că la Berzovia până şi iarba s-a dovedit a fi mai tare decât asfaltul…