CARAŞ-SEVERIN – Asta spunea şefului judeţului vizavi de raportul prin care Camera de Conturi sesiza că s-au plătit bani pentru produse distribuite în şcoli în cantităţi mai mari decât era nevoie.
În cadrul şedinţei de miercuri, consilierii judeţeni au primit în mape un raport al Camerei de Conturi Caraş-Severin, cu nereguli sesizate de autoritatea de control la această instituţie. O parte din nereguli vizează administrarea contractelor de achiziţie publică încheiate de Consiliul Judeţean pentru programul „Laptele şi cornul“ şi pentru cel de „Fructe în şcoli“. Camera de Conturi precizează că pentru furnizarea şi distribuirea produselor pentru zonele Reşiţa, Caransebeş, Anina, Băile Herculane, Bocşa, Bozovici, Moldova Nouă, Oraviţa şi Oţelu Roşu, Consiliul Judeţean a încheiat 9 contracte. Plăţile efectuate de administraţia judeţeană în perioada 1 ianuarie – 30 ianuarie 2016, în cadrul celor nouă contracte, au fost în sumă totală de 2.735.269 de lei. Însă, Curtea de Conturi consideră că administraţia judeţeană a plătit în mod nelegal suma de 237.882 de lei, urmare a faptului că livrarea produselor s-a făcut fără să se ţină cont de numărul elevilor prezenţi la cursuri.
În cadrul programului „Fructe în şcoli“, Consiliul Judeţean a efectuat plăţi în sumă totală de 136.915 lei, pentru cele patru contracte aflate în derulare, tot în primele şase luni ale anului 2016. Autoritatea de control, respectiv Camera de Conturi, a constatat că s-au plătit 7420 de lei, întrucât s-au distribuit aproape 20.000 de produse în plus faţă de câţi elevi prezenţi erau. Vizavi de aceste nereguli, preşedintele Consiliului Judeţean, Silviu Hurduzeu, a declarat: „Am luat act de aspectele sesizate de Curtea de Conturi şi le-am contestat. Probleme distribuirii produselor în şcoli nu este a Consiliului Judeţean. Primim situaţii cu prezenţa şcolară, dar vă daţi seama că noi nu putem verifica numărul de elevi prezenţi zilnic la şcoală ca să ştim câte mere să se ducă la o şcoală şi câte nu. Aşteptăm răspunsul la contestaţia noastră“.