Caraş-Severin, Romania

Lăsând deoparte celebrele ţepe cu maşini de cusut, comise uneori tot prin intermediul celularului, în unele cazuri, primeai pe aparatul telefonic un mesaj dar în locul numărului expeditorului era numele unui mare lanţ de magazine de electronice şi electrocasnice.

„Felicitări! Aţi câştigat un televizor. Sunaţi la… şi revendicaţi premiul“, cam aşa sună unul dintre mesaje. Evident, cum toată lumea deja ştie de celebrele păcăleli mobile, şi cum mai tot românul are măcar un televizor, „marele premiu“ nu mai atrage pe nimeni. După o săptămână primeşti cam acelaşi mesaj text, doar că de data asta numărul unde trebuia să suni era diferit. Am sesizat şi noi una dintre marile companii, care ne-a anunţat că va face verificări şi că ne va ţine la curent. Doar că totul s-a oprit la nivel de sesizare.

Trecând în ograda altui mare operator, ai „marea şansă“ de a primi, chiar de mai multe ori, de pe un număr scurt la care trebuie să răspunzi, un mesaj în genul: „Felicitări! Eşti printre cei norocoşi! Ai câştigat săptămâna gratuită de…“ şi urmează serviciul, numele operatorului de telefonie şi instrucţiuni despre ce trebuie să faci pentru a beneficia de gratuitate. Primeşti apoi un alt sms prin care eşti informat că programul în care se prestează serviciul urmând ca, de mâine zi, acesta să fie disponibil. Doar că, dacă nu ai credit în cont, ziua următoare primeşti un alt mesaj prin care eşti informat că „creditul tău este insuficient pentru a beneficia de serviciul solicitat. Reîncarcă-ţi cartela!“

Pentru că aşa numitul serviciu gratuit este, de fapt, contra cost…

Antoniu Mocanu