Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Începând cu anul şcolar 2017-2018, noul plan cadru pentru învăţământul gimnazial prevede că elevii din clasa a V-a vor sta cu cel puţin două ore mai mult la şcoală. Aceştia urmează să aibă 28 de ore pe săptămâna. Adică o medie de 5,6 ore pe zi.

Mai marii Ministerului Educaţiei au adoptat noul plan cadru pentru învăţământul din ciclul gimnazial. Planul cadru se va aplica eşalonat, astfel încât din anul şcolar 2017-2018 va intra în vigoare doar la clasa a V-a, urmând că anii viitori să se aplice şi la clasele gimnaziale mai mari.

Potrivit actului normativ, începând cu anul şcolar 2017-2018, elevii claselor a V-a vor stă la şcoală între 26 şi 28 de ore. Din anul şcolar 2018-2019, elevii claselor a VI-a vor stă la şcoală între 28 şi 30 de ore, iar începând cu anul şcolar 2019-2020, elevii claselor a VII-a vor sta între 31 şi 33 de ore. Din anul 2020-2021, elevii claselor a VIII-a vor sta până la 34 de ore. Calculele arată că elevii claselor a V-a vor petrece la şcoală 5,6 ore pe zi. Elevii din clasele a VI-a vor ajunge să stea la şcoală 6 ore pe zi, cei din clasele a VII-a vor avea 6,6 ore pe zi, iar clasele a VIII-a vor învaţă, în final, aproape 7 ore pe zi.

De reţinut este că acestor ore de la şcoală li se adaugă orele dedicate temelor şi studiului individual. În aceste condiţii, un elev de clasa a VIII-a va ajunge, cu siguranţă, să dedice cel puţin 10 ore pe zi pentru şcoală + teme + studiu individual.

După apariţia acestei ştiri, reacţiile în spaţiul virtual au fost dintre cele mai diverse.

„Trebuie să se obişnuiasca copiii cu programul de la corporaţii. Cu cine să petreacă timp dacă ajung prea repede acasa? … Şi daca au ajuns, să treacă la teme, nu să faca sport, că doar trebuie să scăpăm de ei înainte să primească pensii. Viitorul sună sumbru“, a fost una dintre păreri. Alţii consideră că învăţământul trebuie să se ghideze după calitate, nu după cantitate.

„Mai bine s-ar renunţa la materiile de umplutură. Câte şcoli au profesori de desen şi muzică ( mai ales la ţară? Ce rost are educația tehnologică unde predă profesoara de biologie? Informatica a devenit obligatorie şi în şcolile care nu au laborator de informatică şi profesori calificaţi. Orele de sport sunt foarte puţine şi mulţi copii sunt obezi încă de la grădiniţă. Aici o mare vină o au şi părinţii. Copiii au numai drepturi, de obligaţii nu se ţine cont şi când devin maturi sunt şocaţi că trebuie să răspundă pentru faptele lor. Nota scăzută la purtare nu înseamnă nimic“, consideră un alt cititor.

„34 de ore la un copil de gimnaziu? Să facă muzică, desen, religie, educaţie tehnologică, adică materii care se fac în batjocură ? Să lase copiii şi părinţii să aleagă ce vor să facă în limita a maxim 25-30 ore. Lăsaţi copiii să îşi trăiască copilăria!“, este o altă părere revoltată pe noile prevederi educaţionale.

În concluzie, oamenii vor ca şcoala să formeze, nu să agreseze, să educe în sens constructiv, să vadă altfel viitorul.