Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Salonul de toamnă de la Galeria Agora aduce pe simeze lucrările a zece artişti plastici. Este vorba despre participanţii la tabăra de creaţie de la Berzasca. Evenimentul se face tot mai greu, motiv pentru care Ion Bobeică, preşedintele filialei Reşiţa a Uniunii Artiştilor Plastici (UAP), aproape că s-a gândit să renunţe la idee. Totuşi, tabăra s-a ţinut reunind participanţi din Reşiţa, Timişoara, Alba Iulia, Lugoj, Bigăr şi Bucureşti.

Tabăra este o deschidere pentru artişti, un prilej de a lucra şi de a face schimb de idei, de a învăţa unii de la alţii. „Nu a fost însă cea mai reuşită ediţie. Parcă mă sufocă problemele, n-ai sprijin de nicăieri. Dar experienţa m-a învăţat să mă descurc cu bani puţini. Poate la anul vom schimba locaţia deoarece, timp de şase ani, tabăra s-a ţinut la Berzasca şi parcă Dunărea nu mai are acelaşi impact”, spunea Bobeică cu ocazia recentului vernisaj. Un vernisaj atipic întrucât a fost ultimul din 2016. Iată de ce gândurile lui Bobeică se îndreaptă de pe acum spre 2017. Prilej cu care le mulţumeşte celor care i-au fost aproape şi transmite gândurile sale bune artiştilor, iubitorilor artei şi susţinătorilor acesteia.

Prezent la eveniment, Adrian Stepan a apreciat eforturile şi strădania filialei Reşiţa a UAP de a organiza tabăra ajunsă la ediţia 34. Conştient de drumurile şi umilinţa nemărturisită aflată în spatele fiecărei ediţii, Stepan se înclină în faţa UAP Reşiţa, pe care o descrie drept „o filială aflată de ani de zile pe şevaletul de reanimare care, din când în când, primeşte câte o gură de oxigen, fie că e vorba despre o expoziţie a cuiva din afară sau despre o tabără de creaţie”.

Despre lucrările expuse, Stepan remarcă albastrul prezent pe pânze. Un albastru frumos, cernut parcă prin căldura fiecărui artist. „Cred că nu mai e nevoie de cuvinte. Fiecare lucrare în sine este o scrisoare către privitor. Depinde de capacitatea acestuia de a găsi codul potrivit pentru a putea primi mesajul artistului. Scrisorile încep de la cel mai curat realism şi merg până la non-figurativ”, descrie Adrian Stepan lucrările de pe simezele Agorei. Sunt lucrări de pictură şi grafică pe care iubitorii artei sunt invitaţi să le admire.