Reactualizat la:

Drumuri de fier prin istorie

Drumuri de fier prin istorie
REŞIŢA – Nu demult ziarul Timpul a descris eforturile care se depun pentru salvarea căilor ferate vechi din Caraş-Severin, în special cea care leagă Oraviţa de Baziaş.

 (4 comentarii)

Rectifica

Acest obiectiv a fost construit acum nu mai puţin de 144 de ani, în perioada Imperiului Austro-Ungar, scopul său fiind de a asigura transportul cărbunilor între Anina şi Baziaş, pe atunci Banatul Montan fiind un centru siderurgic de importanţă europeană.

Odată cu trecerea anilor, importanţa industrială a acestei zone a scăzut foarte mult. Acum, nu a mai rămas mare lucru cu excepţia istoriei. Furnalele s-au stins, minele s-au închis. Scriem din nou despre aceste obiective la cererea cititorilor noştri.

Zona Anina-Oraviţa este cunoscută ca una cu probleme. Atunci când s-a luat decizia închiderii minelor, se părea că va deveni o zonă industrială moartă, cum există atâtea în ţara noastră.

Numai că, aici există un avantaj de care multe alte zone nu beneficiază: un important potenţial turistic neexploatat. Iar aceasta ar fi şi şansa pentru salvarea căii ferate, întrucât o călătorie cu un tren cu aburi, pe o cale ferată veche de mai bine de un secol şi printr-un peisaj superb, ce încă mai pare desprins din secolul XIX, nu poate fi efectuată chiar oriunde.

Preşedintele Consiliului Judeţean Caraş-Severin, Iosif Secăşan, a iniţiat o serie de discuţii pentru realizarea unui program transfrontalier alături de vecinii noştri de la sudul Dunării. Se speră ca astfel, aceste adevărate monumente să poată fi salvate şi restaurate la starea lor iniţială, oferindu-se în acelaşi timp turiştilor o experienţă unică.

Primarul Aninei, Gheorghe Neicu, a făcut o serie de demersuri pentru salvarea liniei Anina-Oraviţa, şi nu a pierdut nici o ocazie de a vorbi despre importanţa acesteia.

Nina Curiţa

nina.curita@informmedia.ro



Comentarii 4

Vă mulțumim pentru comentariul dumneavoastra. - comentariul va fi verificat de catre un editor si numai in cazul aprobarii va aparea pe site.

 
1000
/1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor
Mai multe stiri din categoria CAON Stirile judetului Caras-Severin
Va încurca sau nu noul tramvai?
REŞIŢA - Dacă în Govândari, tramvaiele îşi vor croi drum prin spaţiul verde şi parcările de pe Bulevardul [...] mai multe »
Proiectul bacului, mai tulbure decât Dunărea când plouă
CARAŞ-SEVERIN - Deschiderea punctului de trecere a Dunării cu bacul între Moldova Nouă şi Golubac este un proiect [...] mai multe »
Sistemul ro-alert, în noi teste
CARAŞ-SEVERIN - În perioada 18-30 iulie 2019, de la 10.00 la 12.00, în Caraş-Severin are loc o nouă rundă de [...] mai multe »
Ce a schimbat protestul împotriva Enel de la Măureni?
MĂURENI - În jur de o sută de cetăţeni ai comunei Măureni s-au adunat, în frunte cu primarul Brian Filimon, [...] mai multe »
Nu facem turism ca sârbii! Dar în satul Bigăr nu găsim Cascada Bigăr!
BERZASCA - Încă sunt aşteptaţi investitorii care ar putea să facă minuni în Clisura Dunării, pentru a atrage [...] mai multe »
Ion Chisălița, fostul primar de la Moldova Nouă, revine în politică
CARAȘ-SEVERIN - Și unde altundeva decât în PNL, Chisăliță fiind prezent la Timișoara, alături de senatorul [...] mai multe »
De ce nu se lucrează la Centrul Reşiţei?
REŞIŢA - Se estima că firma câştigătoare ar fi trebuit să se apuce de treabă în prima decadă a lunii iunie, [...] mai multe »
Deponeul de la Lupac rămâne o mare problemă
CARAŞ-SEVERIN - La finele şedinţei Consiliului Judeţean de luni, 15 iulie, preşedintele Silviu Hurduzeu a fost [...] mai multe »
Primarul Popa revine la „iuţeala“ 5G
REŞIŢA - Şeful administrativului reşiţean şi-a redus puţin din fermitatea dorinţei de a interzice antenele 5G [...] mai multe »
Mai multe din categorie »

Autentificare



Ti-ai uitat parola?
Inregistrare user nou

Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe CAON.ro

Autentificati-va pe CAON.ro:




Ti-ai uitat parola?

Comentati pe CAON.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Inregistrare user nou