Caraş-Severin, Romania

CARAȘ-SEVERIN – Asta i-a spus senatorul liberal Marcel Vela ministrului Transporturilor în interpelarea cu privire la portul de la Dunăre și transportul pe fluviu.

În interpelare, senatorul de Caraș-Severin a explicat importanța Dunării, care ar putea deveni „autostrada albastră”, în lipsa unei rețele de autostrăzi și drumuri express care să interconecteze România cu rețelele de drumuri de mare viteză din vestul Europei. Asta dacă s-ar rezolva problemele de pe Dunăre: „Cum bine știți dle ministru, fiind o cale de navigație naturală, Dunărea prezintă probleme periodice privind variabilitatea adâncimii și lățimii șenalului navigabil. Acestea conduc la întârzieri privind timpii de călătorie, afectând actuala navigație pe sectorul românesc al Dunării. Pentru interesul economic local și regional este necesară modernizarea porturilor dunărene și asigurarea unui trafic în deplină siguranță pe toată durata anului. Una din oportunitățile de dezvoltare economică pe care o are județul Caraș-Severin și regiunea de Vest este ca portul Moldova Nouă, primul de la intrarea Dunării în România, să fie reabilitat, modernizat și transformat în port cargo. Astfel, schimbul de mărfuri ar putea fi realizat la prețuri accesibile pentru întreaga zonă de sud-vest a României”.

În aceste condiții, senatorul Marcel Vela a solicitat mai multe răspunsuri de la ministrul Lucian Șova. „Dle ministru, vă adresez rugămintea de a-mi răspunde punctual care este stadiul de realizare pentru fiecare din măsurile asumate prin programul de guvernare referitor la dezvoltarea transportului fluvial pe Dunăre și pe căile navigabile interioare, cât și care este perspectiva modernizării portului Moldova Nouă?”, și-a încheiat senatorul liberal interpelarea.